کد خبر: 2008996264
روزنامهسلامت و رفاه

محسنی بندپی: بودجه استان تهران متناسب با درآمد آن پیش‌بینی نمی‌شود

به گفته استاندار تهران، بودجه سالانه این استان متناسب با آن درآمدی که تهرانی‌ها برای کشور دارند، پیش‌بینی نمی‌شود.

انوشیروان محسنی بندپی روز سه‌شنبه در حاشیه شورای برنامه‌ریزی استان تهران به خبرنگار ایرنا در خصوص بودجه سال جاری این استان اعلام کرد: بودجه تملک دارایی استان تهران از سال ۱۳۹۸ که ۲۱۸ میلیارد تومان بود امسال به ۳۱۴ میلیارد تومان رسید.

وی یادآورشد: اعتبار مورد نیاز برای تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام عمرانی این استان به بیش از ۹ هزار میلیارد تومان می‌رسد در حالی که بودجه تملک دارایی این استان ۳۱۴ میلیارد تومان پیش‌بینی شده است و درآمد مالیاتی تهرانی‌ها به بیش از ۸۲ هزار میلیارد تومان می‌رسد.

محسنی بندپی اظهار داشت: مسلم این است که بودجه سال ۱۳۹۹ نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشته است و امید می‌رود که در تخصیص اعتبارات نیز شاهد روند افزایشی باشیم.

استاندار با اشاره به اینکه به برخی استانها که از منابع نفتی برخوردار است، سهمی از سه درصد درآمدهای نفتی برای کمک به اعتبارات تملک دارایی‌ها پرداخت می‌شود، بیان کرد: استان تهران از یک عقب‌ماندگی در این زمینه برخوردار است و باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

وی خاطر نشان کرد: به تناسب درآمدی که در استان تهران خلق و تولید می‌شود، سهم آن از بازگشت اعتبارات کم است و به این مساله همواره طی سنوات گذشته اعتراض داشته‌ایم.

محسنی بندپی ادامه داد: امسال تشویقی که در این زمینه انجام گرفت، اعلام شد که اگر میزان درآمدهای پیش‌بینی شده استان تهران محقق شود، درصدی را در اختیار استان قرار می‌دهیم.

استان تهران به تحقق درآمدهای پیش‌بینی شده برای سال جاری به کمک سازمان امور مالیاتی این استان اشاره و ابراز امیدواری کرد که از محل بازگشت افزایش درآمد بتوان سهمی را به اعتبارات تملک دارایی و سرمایه‌ای اضافه کرد.

به گفته استاندار تهران این رقم مازاد پیش‌بینی شده برای تخصیص به استان تهران به ۷۶ میلیارد تومان می‌رسد.

محسنی بندپی از تخصیص ۱۵ میلیارد تومان به فرماندهی انتظامی از محل بودجه امسال خبر داد و به تامین اعتبار برای پرداخت معوقات ۳۲۳ بازنشسته استان تهران طی روزهای آینده نیز اشاره کرد.

سهم درآمدهای مالیاتی استان تهران از کشور سالانه به بیش از ۵۵ درصد می‌رسد؛ این رقم برای سال گذشته ۸۲ هزار میلیارد تومان بود و امسال به بیش از ۱۰۰ هزار میلیارد تومان رسیده است.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا