کد خبر: 14080053039
اقتصاداقتصاد کلانجامعه و فرهنگروزنامهسلامت و رفاهعدالت و رفاه اجتماعی

معرفی متدهای جدید سیاست فرزندآوری (طنز)

راضیه حسینی

دبیر کمیته خانواده کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: « مادران دارای فرزند دوم به بعد، بدون قرعه‌کشی، خودرو با قیمت کارخانه می‌گیرند.»

این‌همه امکانات فوق‌العاده برای فرزندآوری می‌گذارید ولی کسی نیست که قدر بداند. اگر همین امکان را در خارج برای مادران می‌گذاشتند، جمعیت‌ طوری بالا می‌رفت که مجبور به صادرات مازاد تولید می‌شدند. ولی ما اصلاً حالی‌مان نمی‌شود چه لطف بزرگی دارند در حق‌مان می‌کنند.

پیشنهاد می‌کنیم بیایید از این به بعد به جای سیاست‌های تشویقی که می‌گذارید و بی‌نظیر و فوق تصور بشری است، سیاست‌های تنبیهی را جایگزین کنید.

مطالب پیشنهادی

چند نمونه از تنبیهات کارآمد:

– به مادرانی که تک‌فرزند دارند اصلاً اجازه سوار شدن خودرو ندهید، چه رسد به قرعه‌کشی برای دریافت ماشین. مادران تک‌فرزند باید همه جا پیاده بروند. برای مسافت‌های طولانی هم نهایتاً می‌توانند اسب و شتر سوار شوند.

– به تمامی ادارات بخشنامه بزنید که مادران دارای یک فرزند را اخراج کنند. زنان دارای دو فرزند هم با اغماض اجازه کار دارند و نهایتاً می‌توانند آبدارچی شرکت شوند. اما زنان سه فرزند به بالا، پست‌های مدیریتی و ریاستی در انتظارشان خواهد بود.

– صدا و سیما در این مورد واقعاً ضعیف عمل کرده و هیچ تلنگری به یک و دوفرزندی‌ها نزده است. تبلیغات تلویزیونی خیلی خلوتند. یعنی چه که ما دوقلو داریم و یخچال دوقلو می‌خواهیم؟ فقط دو بچه؟

باید تبلیغات به این صورت پیش برود:

«سلام آقا ما یه یخچال می‌خوایم که برای خانواده پونزده، شونزده نفره ما جا داشته باشه. آخه ما سیزده تا بچه داریم. یکی هم تو راهه.»

«بله، بله، حتماً. ما به شما سردخونه‌های یخ گستر شمال رو پیشنهاد می‌کنیم. چون دیگه با یخچال کارتون راه نمیفته.»

– یارانه‌شان را قطع کنید. این یکی دیگر واقعاً کمرشکن است و هر مادری تاب تحمل قطعی یارانه را ندارد. احتمالاً زیر فشارهای اقتصادی وحشتناکی که بعد از قطعی یارانه اتفاق می‌افتد، دوام نمی‌آورند و تسلیم می‌شود.

_ تبعید. اگر باز هم مقاومت کردند می‌توانید به یکی از مناطق دورافتاده دنیا تبعیدشان کنید. مثلاً جنگل‌های سیبری یا صحرای افریقا.

اگر زنی با تمام این اوصاف باز هم حاضر به فرزندآوری نشد بد نیست به میزان حقوق دریافتی خانواده، خرج‌های زندگی روزمره، سبد معیشت یازده میلیونی، خط فقر و … هم کمی فکر کنید.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا