کد خبر: 290202127624
روزنامهعصر انقراض (طنز)

میوه ممنوعه انگور بود نه سیب (طنز)

رئیس اتحادیه بارفروشان: «عدم رعایت بهداشت مانع آبگیری انگور و لیمو شد.»

راضیه حسینی

باید اعتراف کنیم فکرش را هم نمی‌کردیم ممنوع شدن فروش آب انگور در میدان مرکزی میوه و تره بار دلیل بهداشتی داشته باشد. متأسفانه ذهن بیمارمان به سمت و سویی دیگر رفت و باز هم مسئولان دغدغه‌مند را مقصر شناختیم.

حفظ سلامت ما برای مسئولان تا آن‌جا اهمیت داشت که در یک حرکت ضربتی همه‌ی آب انگورها را جمع کرده و جان هموطنان عزیز را نجات دادند. ما چه می‌دانیم؟ شاید محققان ژاپنی در آینده‌ای نزدیک کشف کنند، در آب انگور باکتری‌ها و انگل‌هایی وجود دارد که در هیچ میوه‌ی دیگری نیست.

آب انگور اگر غیر بهداشتی تهیه شود ممکن است منجر به مسمومیت‌های حادی شود که گاهی با گیجی، منگی و عقل پریدگی همراه است. این در حالی است که میوه‌های دیگر اگر از عمق گل و لای هم بیرون بیایند ضرر خاصی به سلامتی مردم نخواهند رساند.

اصلاً شاید به زودی فروش انگور هم ممنوع شود؛ یا با کارت ملی نهایتاً یک خوشه و نیم به هر فرد داده شود. حتی می‌شود برای فروش خوشه‌ای انگور، مراسم قرعه‌کشی برگزار کرد و در یک ساعت مشخص، سایت را برای ثبت نام باز کرد. بعد در همان ساعت، سایت خراب شود و جز عده‌ای خاص، دست هیچ‌کس به انگور نرسد.

شاید حتی به زودی شواهدی یافت شود که در زمان آدم و حوا اصلاً درخت سیب وجود نداشته و علت آمدن بشر به زمین یک خوشه انگور بوده، که به صورت کاملاً غیربهداشتی توسط شیطان آبگیری شده است.

حوا هم هوایی شده و آن را خوده است. درواقع علت افتادن بشر از بهشت به زمین، خوردن میوه‌ی ممنوعه نبوده، بلکه مشکل، تهیه‌ی غیر بهداشتی محصول نهایی بوده است.

در کشوری که همه‌ی مسائل بهداشتی و ایمنی به طور کامل رعایت می‌شود، مسئولان صبح تا شب در تلاشند تا خدای ناکرده خار به پای ملت نرود، ممنوع شدن فروش آب انگور امری کاملاً طبیعی است.

این‌جا ایران است، نه سوئیس و فنلاند. در آن کشورها رعایت بهداشت در آب‌گیری انگور برای مسئولان هیچ اهمیتی ندارد. ولی این‌جا حتی تعداد دم و بازدم مردم برای مسئولان مهم است. فقط به‌خاطر حفظ سلامت و بالا بردن کیفیت زندگی‌مان.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا