کد خبر: 12090058990
روزنامهعصر انقراض (طنز)

ورود زنان به ورزشگاه و زایشگاه ممنوع (طنز)

راضیه حسینی

فرشته روح‌افزا پژوهشگر حوزه زنان گفت: «آیا همه امکانات ورزشی برای زنان مهیاست که به فکر حضور آنها به عنوان تماشاچی افتاده‌اند؟

اینکه زنان را در محیطی که حتی خودشان هم ورزش نمی‌کنند و محیطی کاملا تفریحی است وارد کنیم اصلا به صلاح نیست.

فیفا در ابتدا گفت که زنان باید به ورزشگاه‌ها بیایند، اما بعد از آنکه زنان را در دولت قبل به ورزشگاه بردیم مدعی شد که این حضور نباید گزینشی باشد.

مطالب پیشنهادی

با این اوصاف دفعه بعد ممکن است فیفا بگوید زنان حجاب هم نداشته باشند.

اگر به حرفشان گوش دهیم در نهایت می‌گویند که باید زنان و مردان کنار هم بنشینند.

سؤال من از مسئولین محترم این است که در فضای ورزش آیا همه امکاناتی که برای زنان نیاز است تهیه کردند؟ آیا همه جا ورزش آزاد و ارزان در اختیار زنان و دختران ما قرار گرفته است؟ آیا فضای ورزش در مدارس ما به خوبی فراهم است و آیا جای مناسبی برای آنها در نظر گرفتیم؟ آیا تمام این شرایط مهیاست که الان به فکر حضور زنان در ورزشگاه به عنوان تماشاچی افتاده‌اند؟»

برداشت ما از حرف‌های خانم پژوهشگر این است که باید اول همه شرایط مهیا باشد، بعد زنان بروند. حالا با این اوصاف یک سؤال پیش می‌آید:

آیا همه امکانات برای زاییدن و بزرگ کردن بچه فراهم است که هی می‌گویند بچه‌دار شوید و مدام در تلویزیون فیلم‌هایی از خانواده‌های پرجمعیت نشان می‌دهند؟

آیا مسئولان همه امکاناتی که برای زنان نیاز است در زمینه زایمان و بزرگ‌کردن بچه فراهم کرده‌اند؟

آیا همه جا پوشک، لباس، خوراک و وسایل بچه ارزان در اختیار آنها قرار داده‌اند؟

آیا فضای مناسب برای رشد بچه، (خانه‌های بالای هشتادمتری) مهیاست؟

چیزی که ما می‌بینیم فراهم نبودن این شرایط است. پس نتیجه می‌گیریم تا اطلاع ثانوی زنان علاوه بر این‌که حق ندارند به ورزشگاه بروند به زایشگاه هم نباید بروند. هر وقت همه امکانات مهیا شد تا دل‌شان می‌خواهد بروند.

اصلاً حالا که خوب فکر می‌کنیم می‌بینیم با وجود نبود امکانات رفاهی و معیشتی مناسب، کلاً رفتن زنان به خانه بخت هم باید ممنوع شود. شما یک مثال از امکانات در دسترس و مناسب برای این کار بزنید. پول، خانه، ماشین، حقوق بالای خط ‌فقر؟ جهیزیه ارزان، سرویس طلا با قیمت مناسب؟ وقتی حتی یکی از این موارد هم مهیا نیست، نباید زنان را وارد یک مکان تفریحی به نام خانه بخت کرد.

فیفا حالی‌اش نمی‌شود، می‌خواهد همین‌طوری و بدون فراهم شدن زیرساخت، زنان بروند در یک مکان تفریحی و بنشینند فوتبال ببینند. مسئولان ما که حتماً خیلی بیشتر از خارجی‌ها بارشان است. پس باید هرچه زودتر ازدواج زنان و بچه‌دار شدن آنها را تا اطلاع ثانوی ممنوع اعلام کنند.

به نظرمان منطق خانم پژوهشگر خیلی عالی، درست و به‌جا است. ما هم قبول داریم و مخالف ورود زنان به ورزشگاه، همچنین زایشگاه و خانه شوهر هستیم.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد
دکمه بازگشت به بالا