کد خبر: 040503167407
اقتصادبازاربازارها و خدمات مالی

پرداخت مالیات و ارائه اظهار نامه‌های مالیاتی غیرحضوری شد

مدیرکل طراحی سازمان امور مالیاتی کشور از پرداخت و استعلام تقسیط و ارائه اظهارنامه‌های مالیاتی به صورت غیرحضوری برای اولین بار خبر داد.

محمد عبدوس مدیرکل دفتر طراحی و تحلیل فرآیند‌های مالیاتی با اشاره به الکترونیکی و غیر حضوری شدن فرآیندهای مالیاتی از جمله ثبت و تقسیط اظهارنامه های مالیاتی گفت: از هفته گذشته با اتصال به سامانه‌های پیام رسان‌های داخلی، شاهد تسهیل در ثبت فرآیندهای مالیاتی برای مودیان هستیم.

وی ادامه داد: در قسمت ویترین پیام رسان‌های داخلی در حال حاضر گزینه ای به نام پرداخت مالیات تبصره ماده صد وجود دارد و با کلیک بر روی آن وارد ربات پرداخت مالیاتی سازمان امور مالیاتی می‌شویم.

او بیان کرد: این فرآیند با فرستادن کلمه شروع آغاز می‌شود و مودی پس از مشاهده توضیحات تکمیلی در خصوص تبصره صد و قضایای آن نسبت به وارد کردن کد ملی خود اقدام می‌کند و پس از آن سازمان امور مالیاتی به شماره موبایلی که در درگاه ملی خدمات سازمان ثبت کرده‌اند پیام احراز هویت ارسال می‌شود.

او اظهار کرد: با وارد کردن کد احراز هویت تمامی پرونده های مشمول تبصره صد که تایید نشده‌اند توسط مودی به او نمایش داده می‌شود که فرآیند تایید آنها را انجام دهد و اطلاعاتی شامل کد ملی، آدرس، کد پستی و وضعیت فعلی کسب و کار به او نمایش داده می‌شود و با وارد کردن کد رهگیری مودی باید میزان فروش را به ریال وارد کند.

بعد از آن میزان مالیات پرونده و میزان فروش محاسبه شده توسط سازمان امور مالیاتی و توضیحات وضعیت پرونده و همچنین اطلاعات تکمیلی پرونده یعنی نام و نام خانوادگی، کد ملی و میزان مالیات به مودی نمایش داده می‌شود.

وی افزود: پس از تایید اینکه مالیات پرداختی مودی در چه بخشی هزینه می‌شود به مودی نمایش داده می‌شود که مربوط به پروژه نشان‌دار کردن مالیات است و سپس اطلاعات مربوط به کد رهگیری صاحب به مودی نمایش داده می‌شود و مودی می تواند از طریق پیام رسان های داخلی امور مالیاتی خود را انجام دهد و از مراجعه های غیر حضوری به مراکز مالیاتی پرهیز کند.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد
دکمه بازگشت به بالا