کد خبر: 03040188183
اخبار شرکت هابانک و بیمهروزنامه

گام های عملی ارائه تسهیلات به دانش بنیان های صنعت نفت

معاون امور مهندسی و پژوهش و فناوری وزیر نفت خبرداد به‌زودی با صدور مجوز از سوی وزارت امور اقتصادی و دارایی شاهد گام‌های عملی برای ارائه تسهیلات بانکی به شرکت‌های دانش‌بنیان صنعت نفت خواهیم بود.

به گزارش روابط عمومی بانک توسعه صادرات ایران، وحیدرضا زیدی فر در مراسم امضای تفاهم نامه همکاری بین بانک توسعه صادرات ایران و وزارت نفت، با ذکر این مهم که پنجاه درصد از شرکت های دانش بنیان صنعت نفت، مشتری بانک توسعه صادرات ایران هستند، اعلام کرد: نقش بانک توسعه صادرات در حمایت از شرکت های دانش بنیان و فناور صنعت نفت قابل توجه و چشمگیر است؛ این تفاهم نامه نیز به‌منظور توسعه ظرفیت‌ها، ایجاد هم‌افزایی و تحقق اقتصاد دانش‌بنیان به طور اخص در صنعت نفت به امضا طرفین رسیده است.

وی با تأکید بر اینکه صدور خدمات فنی و مهندسی ایران به دیگر کشورهای جهان یکی از اولویت‌های وزارت نفت است، گفت: یکی از دلایل انتخاب بانک توسعه صادرات ایران برای اعطای تسهیلات تشویق شرکت‌ها و سازندگان دانش‌بنیان برای موضوع صادرات خدمات فنی و مهندسی است.

بر اساس این تفاهم نامه بانک توسعه صادرات ایران، با صدور مجوز از سوی وزارت امور اقتصادی و داریی در آینده‌ای نزدیک، اعطای وام‌های ۹ درصد به شرکت‌های دانش‌بنیان و کوچک صنعت نفت تأیید شده را آغاز خواهد کرد.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا