کد خبر: 16010021187
بازارروزنامهعصر انقراض (طنز)

آرامش مرغی فرا رسید (طنز)

راضیه حسینی

وزیر کشاورزی: «در بازدیدهایی که انجام دادم، مردم به دلیل آرام گرفتن بازار مرغ بسیار خوشحال بودند.»

نه‌تنها مردم، بلکه مرغ‌ها هم کلی از این آرامش خوشحال شدند؛ دیگر مجبور نیستند مخفیانه سوار تاکسی‌های زرد شوند و به شهرهای دیگر فرار کنند. فرار مرغی تمام شد و حالا می‌توانند با آرامش در مرغ‌داری‌ها بنشینند و منتظر سبدهای حمل باشند.

آنها برای تشکر و قدردانی از مسئولان که باعث برگشتن آرامش و ثبات شدند و زندگی را برای‌شان شیرین کردند نامه‌ای سرگشاده به شرح زیر نوشته‌اند:
«با سلام خدمت مسئولان عزیزی که هیچ‌وقت نگذاشتند قدر و ارزش ما پایمال شود. به لطف شما ما حالا احساس غازهای سفید و زیبایی را داریم که با آرامش در برکه‌ای زلال مشغول آب‌تنی هستند. شما اعتماد به‌نفس رفته ما را دوباره برگرداندید. چقدر با ما بدرفتاری می‌شد. همه‌ا‌ش می‌گفتند مرغ‌های بی‌خاصیت هورمونی. از بس فراوان بودیم کسی محل گنجشک هم به ما نمی‌گذاشت. روزگار سختی بود. هرجور دل‌شان می‌خواست با ما رفتار می‌کردند: قطعه‌بندی، انجماد و…؛ ولی حالا برای خودمان کسی شده‌ایم.

واقعاً نمی‌دانیم بابت این افزایش قیمت چهارهزاروپانصدی مجدد باید چطور از شما تشکر کنیم؟ راستش را بخواهید خودمان هم باورمان نمی‌شد روزی این‌قدر بالا برویم. فقط یک خواهش کوچک: اگر بشود ارزش ما را از این گاوها و گوسفندهای افاده‌ای و زبان‌نفهم بیشتر کنید، دیگر هیچ آرزویی توی این دنیا نداریم. هنوز هم به ما فخر می‌فروشند. البته با درایتی که از شما سراغ داریم مطمئن هستیم که ما را به رؤیای قدیمی و همیشگی‌مان می‌رسانید و نمی‌گذارید آرزو به دل از این دنیا برویم.

شما تا به حال بازارهای زیادی را به آرامش رسانده‌اید؛ نمونه‌اش بازار مسکن، خودرو، لوازم خانگی؛ حالا لطف‌تان شامل حال ما مرغ‌های زبان بسته شده است. خدا سایه مسئولان مهربان و دغدغه‌مندی مثل شما را از سر ما مرغ‌ها کم نکند. الهی که دست به نفت می‌زنید، دکل شود، دست به ریال می‌زنید، دلار و کلاً دست به هرچیزی می‌زنید، پول شود برود توی جیب‌تان.

با تشکر. جمعی از مرغ‌های آرام و خوشحال.»

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا