کد خبر: 10129917381
آموزشسلامت و رفاه

آیا مدرک پزشکی ایران در خارج معتبر است

آیا مدرک پزشکی ایران در خارج معتبر است و با آن می توان مشغول به کار شد ؟ این پرسشی است که امروز قصد داریم به طور کامل آن را بررسی کنیم و موضوعات پیرامون آن را نیز بررسی نماییم پس در ادامه این مطلب با ما همراه باشید.

مهاجرت به اروپا با مدرک تحصیلی امکان پذیر است؟

در سال های اخیر به دلیل مشکلات ایجاد شده در کشور و سخت شدن شرایط زندگی ، عده ی زیادی تصمیم به مهاجرت گرفته اند . یکی از راحت ترین راه ها برای این کار مهاجرت با مدرک تحصیلی یا به اصلاح اپلای (Apply) کردن است .

 بررسی اعتبار مدرک پزشکی ایران و دیگر کشورهای دنیا

 

در سرتاسر دنیا و دانشگاه ها دارای رتبه ها و RANK های جهانی هستند که سبب می شود اعتبار آن ها نیز با هم تفاوت بکند و بالا و پایین باشد . معمولا هر کشوری در سیستم آموزشی خود یک لیست از دانشگاه هایی که آن ها را معتبر می شناسد دارد و صرفا مدرک تحصیلی آن ها را قبول دارد .

از این رو قبل از اقدام برای اخذ اقامت اروپا و مهاجرت باید حتما تحقیقات کاملی انجام شود تا از این موضوع به طور کامل مطلع شوید .به طور مثال کشور ایران و ورازت علوم مدرک لیسانس و فوق لیسانس برخی کشور های شرق دور همچون تایلند و فیلیپین را قبول ندارد و تایید نمی کند . در سایر کشور ها نیز این مسئله وجود دارد .

طبابت و زندگی آرام در کشور های اروپایی

اکثر افراد به خصوص پزشکان برای مهاجرت و زندگ در یک کشور دیگر ، اولویت شان کشور های اروپایی می باشد اما دلیل این موضوع چیست؟

قاره اروپا همواره از پیشگامان رشته ی پزشکی در دنیا بوده است و از سایر قاره ها و کشور ها همیشه جلوتر بوده است و هر ساله میلیون ها یورو صرف سرمایه گذاری در رشته پزشکی می کند .

به همین دلیل پزشکان در این کشور ها اغلب در رفاه و آسایش کامل به سر می برند و طبق آمار به دست آمده در آمدی بالغ بر ۱۵۰ تا ۲۰۰ هزار دلار در سال دارند این مبلغ یعنی چیزی حدودا ۵ میلیارد تومان در سال !

علاوه بر شرایط افتصادی و درآمد ، آرامش و زندگی راحت یکی دیگر از دلایلی است که پزشکان را به فکر مهاجرت می اندازد .

معادل سازی مدرک پزشکی در کشورهای اروپایی چگونه است؟

 

در همه کشور ها برای فعالیت های حرفه ای از جمله پزشکی و طبابت نیاز به مدرک وجود دارد . بنابراین تقریبا تمامی کشور ها معادل سازی مدرک را انجام می دهند اما در برخی از مراحل معادل سازی ممکن است با هم تفاوت هایی داشته باشند .

به عنوان مثال کشور هایی که این مراحل را سفت و سخت تر می گیرند علاوه بر انجام آزمون های عملی و سنجیدن سطح علمی شما ، برای شما دوره های آموزشی نیز برگزار می کنند که باید در آن ها شرکت کنید و در آخر اگر در آزمون برگزار شده موفق بودید مدرک معادل به شما خواهند داد .

 در کدام کشور ها معادل ‌سازی راحت‌ تر انجام می‌شود؟

در کشور های آسیایی معادل سازی راحت تر از دیگر کشور های اروپایی می باشد اما با توجه به شرایط کشور های اروپایی اکثر افراد سختی آن را به جان میخرند و ترجیح میدهند که حتی اگر مجبور باشند برای معادل سازی مدت زیادی تلاش کنند و در آخر به ثمره آن برسند .

البته به این نکته نیز باید توجه داشت که کشور هایی که در آن مدرک پزشکی ایران دارای اعتبار بالاتری می باشد گزینه بهتری برای مهاجرت پزشکان می باشند .حال قصد داریم به معرفی برترین کشور های خارجی برای مهاجرت پزشکان بپردازیم .

 بهترین کشور های اروپایی برای مهاجرت پزشکان

با توجه به شرایط هر کس ممکن است بهترین انتخاب برای او فرق داشته باشد و هر فرد باید انتظارات و نیاز های خود را ابتدا در نظر بگیرد و سپس با توجه به آن ها می تواند بهترین تصمیم را بگیرد .

۱) فرانسه، کشور رویایی پزشکان

هر ساله عده زیادی از پزشکان به فرانسه مهاجرت می کنند . این کشور اهمیت زیادی به کادر درمان و پزشکان می دهد و علاوه بر آن شرایط اجتماعی ایده آلی دارد .علاوه بر این موارد ، در این کشور مدرک پزشکی ایران از ارزش و اعتبار نسبتا خوبی بهره مند است .

 ۲) اتریش، بهترین کشور اروپا برای تحصیل پزشکی

 

این کشور نیز یکی دیگر از بهترین کشور های خارجی می باشد که مدرک پزشکی ایران در آن معتبر می باشد و همچنین این کشور توجه زیادی به تکنولوژی روز دنیا در زمینه های پزشکی دارد ، به همین دلیل این کشور نیز مورد توجه اکثر پزشکان قرار می گیرد .

۳) آلمان، کشوری پیشرفته برای تحصیل در رشته پزشکی

آلمان یکی از پیشرفته ترین کشور های دنیا می باشد و به دلیل برخورداری از فرهنگ غنی و شرایط اجتماعی مناسب ، یکی از بهترین گزینه های پیش روی پزشکان ایرانی می باشد. گفتنی است درآمد پزشکان این کشور چیزی در حدود ۱۴۰ تا ۱۶۰ هزار یورو در سال است.

البته این درآمد با گرفتن تخصص و ارتقای شغلی بالاتر خواهد رفت .دانستن زبان آلمانی یک امتیاز ویژه برای شما محسوب می شود .

۴) استرالیا، بهترین کشور آسیایی برای تحصیل پزشکی

این کشور آسیایی یکی از مهاجر پذیر ترین کشور های دنیا می باشد و در حال حاضر نیز نیاز به نیروی پزشکی دارد که سبب شده پزشکان زیادی از جمله ایرانیان برای این فرصت اقدام کنند .مهم ترین مسئله برای گرفتن ویزای کار استرالیا ، تاییدیه مدارک از طرف سازمان مربوطه و داشتن مدرک آیلتس می باشد .سن متقاضیان نیز باید حتما کمتر از ۴۵ سال باشد .

۵) سوئد، شرایط تحصیل پزشکی در سوئد چیست؟

سوئد جز کشور های مرفه اسکاندیناوی می باشد که همواره پس از جنگ ، جهانی دوم نیاز به نیروی کار پزشکی داشته است . یکی از دلایل این کمبود تعداد پزشکان تازه فارغ التحصیل شده نسبت به پزشکان بازنشسته بسیار کمتر است.

اقتصاد این کشور نیز ، اقتصاد پویایی می باشد . یکی از شرایط این کشور برای معادل سازی مدرک پزشکی ، تسلط به زبان سوئدی می باشد که می توان در طی مدت زمانی که صرف مراحل گرفتن مدرک معادل انجام می دهید با شرکت در کلاس های فشرده آن را بیاموزید .

۶) کانادا، بهترین کشور مهاجر پذیر دنیا برای تحصیل پزشکی

کانادا جز کشور هایی می باشد که به طور کلی بسیار مهاجرت پذیر است و در بخش های مختلفی از جمله بهداشت و درمان با کمبود نیروی کار مواجه است . از مزایای این کشور زبان آن می باشد که انگلیسی است و نیاز به یادگیری زبان های سخت مثل آلمانی و فرانسوی نمی باشد .

شرایط و رفاه زندگی در کانادا جز مهم ترین دلایلی است که می توان این کشور را جز بهترین کشور های مناسب برای مهاجرت پزشکان دانست و مدرک پزشکی ایران نیز در این کشور ارزش خوبی دارد .

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا