کد خبر: 29010178445
توسعه و اقتصاد ملی

اجرای طرح‌های جهاد آبرسانی برای ۲۶ شهرستان سیستان و بلوچستان

رئیس مرکز جهاد آبرسانی وزارت نیرو از اجرای طرح محرومیت‌زدایی برای آبرسانی به ۲۸۸۳ روستا در ۲۶ شهرستان استان سیستان و بلوچستان خبر داد.

به گزارش ایسنا “میثم جعفرزاده” در حاشیه سفر یک‌روزه خود به سیستان و بلوچستان تصریح کرد: طرح محرومیت‌زدایی وزارت نیرو به منظور آبرسانی به ۱۰ هزار روستای کشور آغاز شده که از این تعداد، آبرسانی به حدود ۳۰۰۰ روستا با مشارکت خیرین صورت می‌گیرد.

رئیس مرکز جهاد آبرسانی وزارت نیرو با بیان اینکه بیش از ۲۵ درصد پروژه‌های طرح محرومیت‌زدایی کشور به سیستان و بلوچستان تعلق دارد گفت: در پی سفرهای استانی و تأکید وزیر نیرو به ارتقای سطح کمی و کیفی آب این استان، تعداد روستاهای طرح فوق در سیستان و بلوچستان، به ۲۸۸۳ روستا افزایش یافت.

وی افزود: علاوه بر آبرسانی به ۱۷۵۱ روستای طرح‌ محرومیت‌زدایی، تعداد ۶۳۲ روستا در قالب طرح جهاد آبرسانی از محل اعتبارات ملی و ۵۰۰ روستا با استفاده از ظرفیت مجمع خیرین آبرسان، طی بازه زمانی ۳۰ ماهه برای سیستان و بلوچستان برنامه‌ریزی شده است.

جعفرزاده با بیان اینکه تلاش ما اتمام طرح فوق در کمتر از بازه زمانی تعیین شده است، ابراز امیدواری کرد: با مجموع اقداماتی که به صورت موازی و هم‌زمان در حال انجام است، شاخص بهره‌مندی از آب شرب روستایی سیستان و بلوچستان از ۷۲ درصد به ۹۵ درصد ارتقا یابد و غبار محرومیت از سیمای استانی که پیشانی حرکت جهادی‌ست، زدوده شود.

به گفته رئیس مرکز جهاد آبرسانی وزارت نیرو، تمامی ۲۶ شهرستان استان سیستان و بلوچستان با اولویت‌بندی در اجرا، از این طرح بزرگ آبرسانی بهره‌مند می‌شوند.

وی در ادامه با اشاره به مطالب مطرح شده در جلسه گفت: در این نشست، جبهه‌های کاری پیمانکاران و مسائل فنی مورد بحث قرار گرفت و قرار شد ضمن برگزاری جلسات مستمر هفتگی در استانداری، کمیته‌های فنی مشترکی بین مجموعه معین قرارگاه امام حسن مجتی (ع) که بر عهده نیروی زمینی سپاه است و مجموعه شرکت آب و فاضلاب استان با هدف بررسی‌های فنی و پیگیری روند اجرای پروژه‌ها به صورت مداوم برگزار شود.

جعفرزاده در پایان ابراز امیدواری کرد: بتوانیم در سایه هم‌افزایی نهادهایی که در مجموعه استان وجود دارد، با یک همبستگی و نگاه ملی، هم به لحاظ کمی با کمترین هزینه و هم به لحاظ کیفیت، با بالاترین کیفیت پروژه‌ها را به سرانجام برسانیم.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا