کد خبر: 28020183016
روزنامهعدالت و رفاه اجتماعی

اجرای طرح خواهرخواندگی خراسان جنوبی با ایالات خطلان و سوقت

در دیدار استاندار خراسان جنوبی و سفیر تاجیکستان، موضوع خواهرخواندگی خراسان جنوبی با ایالت‌های خطلان و سوقت مطرح شد.

جواد قناعت، دیروز در دیدار با «نظام الدین زاهدی» به تشریح ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های استان پرداخت و اهم برنامه‌های موجود برای برقراری ارتباطات خراسان جنوبی با دیگر کشورها را تشریح کرد.

به گزارش ایسنا، استاندار خراسان جنوبی با اشاره به راهبردهای دولت سیزدهم مبنی بر اتخاذ سیاست متوازن و تأکید بر ارتباط با همسایگان، از آمادگی استان برای توسعه مراودات گفت.

معرفی محصولات کشاورزی بنام شامل زرشک، زعفران، عناب، انار، گل نرگس و… نیز وجود ۴٩ گونه معدنی که اغلب منحصر بفرد و کمیاب می باشند، مهمترین محور صحبت‌های دکتر قناعت در این دیدار بود.

او به ظرفیت‌های گردشگری ممتاز، بناهای تاریخی و کویر بکر استان اشاره و تصریح کرد: خراسان جنوبی با داشتن دانشگاه های بنام و معتبر، آمادگی پذیرش دانشجویان خارجی را هم دارد.

استاندار خراسان جنوبی در ادامه بر ارتباط فعالان اقتصادی بخش خصوصی ۲ کشور تأکید کرد و سفیر تاجیکستان را برای سفر به استان دعوت کرد.

سفیر تاجیکستان، با تقدیر از سیاست دولت سیزدهم مبنی بر تأکید بر تقویت ارتباطات با کشورهای همسایه گفت: خوشبختانه پس از سفرهای متقابل رؤسای ۲ کشور به تهران و دوشنبه، ایران و تاجیکستان به سمت رفع سوء تفاهم‌های گذشته پیش می‌روند.

نظام‌الدین زاهدی به نقش مهم سفر اخیر آیت‌الله رئیسی به تاجیکستان در ارتقای روابط دوجانبه اشاره کرد و بر تسهیل شرایط ارتباط بخش خصوصی توسط بخش دولتی دو کشور تأکید کرد.

او به اهمیت برگزاری نمایشگاه های اختصاصی محصولات جمهوری اسلامی ایران در معرفی کالاهای استان اشاره کرد و از آمادگی برای ایجاد ارتباط بین خراسان جنوبی با ایالت های خطلان و سوقت تاجیکستان با مرکزیت خجند و برقراری رابطه خواهرخواندگی (ایجاد روابط بین استانی) گفت.

سفیر تاجیکستان با اشاره به قرابت‌های فرهنگی، زبانی و مذهبی دو کشور بر آمادگی برای امضای تفاهم‌نامه با استان در حوزه گردشگری تأکید کرد.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا