کد خبر: 12050040439
اقتصادبازارها و خدمات مالیبانک و بیمهروزنامه

ارتقاء بیمه اتکایی امین از فرابورس به بازار بورس تهران

مدیرعامل بیمه اتکایی امین از ارتقاء نماد شرکت بیمه اتکایی امین از بازار فرابورس به بازار اصلی بورس اوراق بهادار تهران خبر داد.

به گزارش فارس، سید مصطفی کیایی در جمع خبرنگاران گفت: این شرکت به خاطر شفافیت و گزارش‌های مالی و سه سال پیاپی سودآوری از بازار فرابورس ایران به بازار اصلی بورس اوراق بهادار تهران ارتقاء یافت.

اکنون ۱۰ سال است که این شرکت به سهامداران خود سود می‌دهد و در این زمینه درخواست ارتقاء به بورس ارائه کردیم که در جلسه پذیرش بورس مورد بررسی و موافقت قرار گرفت.

اکنون نماد این شرکت بسته شده است و به زودی طی سه روز معاملاتی در بازار اصلی بورس باز و قابل معامله خواهد شد.

او در مورد اینکه فرایند ارتقاء این شرکت چقدر طول کشید، از بهمن ۹۹ تاکنون طول کشید، مدارک خاصی نمی‌خواست و همان مدارک داخل شرکت ارائه شد.

گزارش‌های شفاف‌سازی ارائه شد، اکنون هیچ گونه سهام دولتی در بیمه اتکایی امین نداریم و باقیمانده سهام دولت از طریق صندوق دارا یکم در سال گذشته به مردم فروخته شد و سهم دولت در این شرکت صفر است.

کیایی در مورد اینکه با توجه به حضور بیمه اتکایی امین در دارا یکم، چرا قیمت واحدهای دارا یکم کاهش یافت، گفت: ما تابع بازار هستیم، ملاحظه می‌کنید که در این هفته یک روز ۳۶هزار واحد شاخص کل مثبت می‌شود، یک روز منفی می‌شود و ارزش سهام ما هم تابع بازار است.

سرمایه بیمه اتکایی امین در حال حاضر ۳۹۰میلیارد تومان است، اما این سرمایه ناچیز است و به‌زودی به ۵۰۰ میلیارد تومان افزایش می‌یابد که البته آن هم برای یک شرکت اتکایی اندک است و باید سهام شرکت‌های اتکایی خیلی بیش از این رقم‌ها افزایش یابد.

مدیرعامل بیمه اتکایی امین افزود: نوع گزارش‌دهی و صورت‌های مالی بیمه اتکایی امین در نماد بورسی اتکام به گونه‌ای بود که مدیرعامل شرکت بورس اوراق بهادار در جلسه پذیرش گفت برای این‌گونه شرکت‌های شفاف باید فرش قرمز پهن کنیم.

مدیرعامل بیمه اتکایی امین اظهار کرد: کارهای مقدماتی برای افزایش سرمایه این شرکت به ۵۰۰ میلیارد تومان انجام شد، اما باید بیمه مرکزی مصوبه بدهد که با سرمایه‌های پایین شرکت‌های بیمه اتکایی امین قادر به انجام خدمات بزرگ نیستند و باید سرمایه این شرکت‌ها حداقل هزار یا دو هزار میلیارد تومان باشد.

وقتی افزایش نرخ ارز سرمایه شرکت‌های بیمه اتکایی به خاطر کاهش ارزش پول ملی از نظر دلاری افت کرده است.

کیایی گفت: مصوبه بیمه مرکزی برای شرکت‌های بیمه مستقیم حداقل ۴۰ میلیارد تومان و برای بیمه‌های اتکایی ۵۰۰میلیارد تومان است اما با این سرمایه‌های کوچک، شرکت‌های اتکایی امکان کارهای بزرگ ندارند.

باید شرکت‌های اتکایی قوی و بزرگ شوند، نمونه آن شرکت مریری در ترکیه که تنها شرکت بیمه اتکایی یا شرکت جی آی سی هندوستان شرکت‌های بزرگی هستند و باید شرکت‌های بیمه اتکایی ما هم بزرگ شوند.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا