کد خبر: 251202154348
اخبار شرکت هااقتصادتولید و بازرگانیروزنامهصنعت و معدن

اطلس و سهند سایپا راهی جاده ها شدند

گروه خودروسازی سایپا به تازگی اقدام به عرضه جدیدترین محصولات خود، «اطلس» و «سهند» کرده که با استقبال بسیار خوبی از سوی مردم همراه شده است.

به گزارش عصر اقتصاد، بدین ترتیب، شرکت سایپا خود را به عنوان خودروسازی معرفی کرده که تنها به عرضه محصولات در سامانه یکپارچه اکتفا نکرده و در همین مدت محصولاتی جدید روانه بازار کرده تا ضمن کنترل بیشتر بر بازار، نیاز مشتریان خود را جواب داده باشد.

در واقع، سایپا نشان داده که به صورت جدی مشتری مداری را دنبال می‌کند و با تولید و عرضه محصولات جدید تلاش دارد تا خواسته تمام مشتریان را پاسخ دهد و همه نیازها و سلایق را زیر چتر خود بگیرد.

این شرکت چند روزی است که خودروی اطلس و سهند را با استاندارد ۸۵ گانه عرضه کرده که استقبال از این دو محصول در روزهای نزدیک به عید و سفرهای نوروزی قابل توجه بوده است.

مشخصات فنی اطلس

سایپا اطلس G فول‌ترین تیپ از مدل‌های دستی این خودرو است که به صورت‌هاچ بک چهارمتری با فضای بار ۲۸۵ لیتری و فاصله بین دو محور ۲.۴ و پیشرانه ۹۰ اسب بخار و گشتاور ۱۳۷ نیوتون متر عرضه می‌شود. بدین ترتیب، قدرت و گشتاور این خودرو در دور موتور پایین‌ترین به دست می‌آیند و در نتیجه مصرف سوخت آن نسبت به سایر محصولات مشابه کمتر و حدود نیم لیتر کاهش پیدا کرده و به کمتر از ۷.۴ لیتر رسیده است.

در این پیشرانه ارتقای فنی انجام گرفته و با اضافه شدن هدرز و زمان بندی متغیر سوپاپ‌ها، بیشینه گشتاور در دورهای پایین‌تری در مدار خواهد بود و عملکرد فنی با این پیشرانه بهبود یافته است.

این خودرو هم در دو نوع دنده ۵ سرعته دستی و اتوماتیک CVT تولید می‌شود و در تمامی‌تیپ‌ها از مجموعه واحد آپشن‌ها و تکنولوژی‌های ایمنی بهره می‌برد که سرآمد آن‌ها تکنولوژی کنترل الکترونیکی پایداری یا ESC است. اطلس به ترمز ABS، EBD، ترمز کمکی BAS، کنترل کشش TCS، سیستم کمکی شروع حرکت در سربالایی بدون عقبگرد خودرو (HSA)، دو کیسه هوا، سیستم کنترل فشار باد تایرها TPMS و… مجهز شده است.

از مهمترین امکانات اطلس می‌توان به سیستم تهویه مطبوع نیمه اتوماتیک، نشانگر تعویض دنده، سنسور عقب، چراغ روشنایی در روز، غربیلک D فرمان، سنسور نور، Auto Light، باربند اسپرت، دستگیره آسان بازشو، نشانگر سرویس دوره ای، نمایشگر لمسی ۷ اینچی، دوربین عقب، کنترل صدا از روی فرمان، روکش چرم صندلی‌ها، آینه‌های تاشو برقی جانبی، آنتن کوسه ای و تریم دو رنگ داخلی اشاره کرد.

این خودرو در حدود ۴۰۰ میلیون تومان قیمت‌گذاری شده و با توجه به رعایت استانداردها و امکانات بی شماری که دارد، از مزیت‌های به مراتب بیشتری نسبت به سایر محصولات مشابه برخوردار است و صرفه بیشتری برای متقاضیان خودرو دارد. به همین جهت است که عرضه این خودرو مورد توجه قرار گرفته و خاطرخواه‌های بسیاری پیدا کرده است.

نگاه‌ها به محصول جدید پارس خودرو

خودروی سهند دیگر محصول تازه وارد گروه سایپا است که توسط شرکت پارس خودرو به دست متقاضیان خواهد رسید. این خودرو نیز همانند اطلس قیمت مناسب و طراحی زیبا و امکانات ویژه‌ای دارد و به همین دلایل مورد استقبال قرار گرفته است.

سهند مجهز به یک پیشرانه ۱.۵ لیتری با ۴ سیلندر و ۸ سوپاپ است که با گیربکس ۵ سرعته دستی روانه بازار می‌شود و در آینده‌ای نزدیک مدل گیربکس اتوماتیک آن نیز تولید و به دست مشتریان خواهد رسید. حداکثر توان سهند همانند اطلس ۹۰ اسب بخار و گشتاور ۱۳۷ نیوتون متر و پیشرانه ۱.۵ لیتری چهار سیلندر و ۸ سوپاپ است.

در این خودرو برای انتقال قدرت به محور جلو از توان جعبه‌دنده اتوماتیک تیپ‌ترونیک استفاده شده است. ظرفیت مخزن سوخت سهند ۴۱ لیتر بوده و با توجه به استاندارد یورو۵، میزان مصرف سوخت ترکیبی آن ۷ لیتر اعلام شده است.

سهند
سهند

خیابان‌های شهر زیباتر می‌شوند

قرار است خیابان‌های شهر با طراحی زیبای سهند و اطلس زیباتر شود و نمای جلو و عقب این خودروها زیبا و دلچسب‌تر از خودروهای هم کلاس و مطابق با سلیقه و استانداردهای روز طراحی شده است.

همچنین درپوش موتور با حجم‌پردازی‌ها و چین‌خوردگی‌های جذاب‌تری همراه شده که جلوه اسپرت و جوان‌پسندی را پدید آورده است. چراغ‌های کشیده تا روی گلگیر و جلوپنجره زنبوری کشیده به سهند سواران جلوه‌ای می‌دهد تا مانند نمای عقب عریض‌تر دیده شود.

۱۶:۴۴:۴۸کاپوت سهند خطوط متعددی دارد که حس خشن بودن را تا حدودی ارائه می‌کند و ادامه آن تا بالای جلوپنجره کمی‌به بزرگ‌تر دیده شدن ابعاد خودرو کمک می‌کند. این طراحی زیبا در نمای جلو و عقب، با رینگ‌های اسپرت و جذاب و دستگیره‌های کرومی‌در نمای جانبی زیبایی خودرو را چند برابر می‌کند.

باطن و ظاهر، زیبا

تحول اساسی دیگر دو خودرو سهند و اطلس در بخش کابین رخ داده است؛ استفاده از داشبورد جدید با طراحی زیباتر می‌تواند یکی از نقاط قوت نمای داخلی این دو خودرو در مقایسه با محصولات هم گروه و مشابه باشد. نمایشگر ۷ اینچی در بخش بالایی داشبورد قرار دارد و به صورت برجسته می‌تواند خود را بیشتر نمایش دهد.

صفحه کیلومتر سهند مشابه برخی محصولات جدید با جهت گردش قرینه دور موتور و میزان سرعت است که یک نمایشگر برای کامپیوتر سفری در وسط آن قرار گرفته است. خروجی هوا نیز دایره‌ای بوده و شیک‌تر به نظر می‌رسد.

در مجموع باید اذعان داشت که خودروهای اطلس و سهند سایپا یک سدان زیبای اقتصادی با طراحی کاملا قابل‌قبول به ویژه در نمای جلو و عقب محسوب می‌شوند که طراحی کابین آن می‌تواند مورد پسند و رضایت مشتریان واقع شود و همه این موارد در کنار قیمت مناسب آن، از استقبال مناسبی نیز برخوردار شده‌اند.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا