کد خبر: 15010176099
توسعه و اقتصاد ملی

افزایش مبادلات اقتصادی در پایانه های مرزی شمال سیستان و بلوچستان

مدیرکل راهدارای و حمل و نقل جاده ای استان سیستان و بلوچستان از حجم مبادلات اقتصادی اعم از صادرات، واردات و ترانزیت به میزان ۲ میلیون و ۶۳۹ هزار و ۵۹ تن از پایانه های مرزی میلک و میرجاوه در سال ۱۴۰۰ خبر داد.

ایوب کرد در گفت وگو با ایسنا اظهار داشت: حجم مبادلات اقتصادی این مدت در پایانه مرزی میلک و میرجاوه علی رغم شیوع ویروس کرونا نسبت به مدت مشابه سال ۹۹ رشد ۱۹ درصدی را نشان می دهد .

وی با اشاره به اینکه بیشترین حجم مبادلات اقتصادی در پایانه مرزی میلک و میرجاوه با یک  میلیون و۶۴۹ هزارو۸۳۷ تن به  صادرات اختصاص دارد گفت : گاز مایع , هیدروکربن , بنزین , گازوئیل و مواد غذایی عمده کالاهای صادراتی  در سال ۱۴۰۰ است.

مدیر کل راهدارای و حمل و نقل جاده ای استان سیستان و بلوچستان مجموع ترانزیت کالا از پایانه های مرزی میرجاوه و میلک را در سال ۱۴۰۰  , ۶۹۴ هزار و ۷۵۷ تن و واردات را ۲۹۴ هزار ۴۶۵ تن عنوان کرد.

کرد با بیان اینکه مبادلات تجاری مرزی یکی از شاخص های اصلی در برقراری ارتباط بین کشورهای همسایه و امرار معاش مردم مرز نشین است , اظهار داشت: با توجه به ظرفیت این استان در حوزه صادرات و تجارت و نتایج ارزشمند آن نظیر کسب در آمد ارزی , ایجاد فرصت های شغلی جدید , رویکرد این اداره کل در حوزه پایانه های مرزی بر پایه توسعه زیر ساخت ها و گسترش صادرات پایه ریزی شده است .

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا