کد خبر: 120303161604
اقتصادبازاربازارها و خدمات مالیبورس

افزایش ۸ هزار واحدی شاخص کل بورس / خودرویی‌ها صف خرید شدند

معاملات بازار سهام امروز با تاثیر از صدور مجوز افزایش سرمایه تجدید ارزیابی خودرویی‌ها در جلسه شورای هماهنگی سران قوا بسته شد و این موضوع تاثیر بسیاری بر صف خرید شدن خودرویی‌های بورس گذاشت.

بررسی معاملات بورس نشان می‌دهد شاخص کل در جهت کندل روز معاملاتی گذشته خود رفتار کرده است. به طوری که در پایان بورس امروز، شاخص کل با افزایش هشت هزار و ۵۸۷ واحدی که معادل ۰.۴۱ درصد این شاخص است روبه‌رو شد. بر این اساس، شاخص کل در پایان معاملات امروز در سطح دو میلیون و ۹۴ هزار واحدی ایستاد.

در طرف دیگر، قیمت معاملات سهم‌های کوچک بازار سهام اما کاهش نامحسوسی پیدا کرده است؛ به طوری که شاخص هم‌وزن بازار در پایان بورس امروز ۵۱۹ واحد که معادل ۰.۰۸ درصد این شاخص است کاهش ارتفاع داد و به سطح ۶۸۴ هزار و ۸۳۴ واحدی رسید.

گفتنی است تابلو بورس اوراق بهادار تهران در روز جاری، حجم معاملات را ۶ میلیارد و ۸۰۰ میلیون برگه سهم و ارزش معاملات خرد (سهام، حق تقدم) را دو هزار و ۳۱۹ میلیارد تومان نشان می‌دهد.

ورود و خروج پول حقیقی

برخلاف روند روز معاملاتی گذشته ورود و خروج پول حقیقی، این عدد در روز جاری منفی بود. به طوری که در پایان بورس امروز حدود ۱۹۹ میلیارد تومان پول حقیقی از بازار سهام خارج شده است. موضوع دیگری که باید بازگو کرد اینکه تا لحظه تنظیم این گزارش حدود ۲۵۶ میلیارد تومان پول حقیقی از صندوق‌های درآمد ثابت خارج شده است.

بیشترین ارزش معاملات

در جریان معاملات امروز سه سهم خودرو، بوعلی و فملی بیشترین ارزش معاملات و سهم‌های ذوب، خودرو و شستا به‌ترتیب بیشترین حجم معاملات را ثبت کرده‌اند. همچنین سهم فارس نیز بیشترین ارزش بازار را در اختیار گرفت.

فباهنر با افزایش دو درصدی بیشترین بازدهی روز را از آن خود کرد. در مقابل نیز خوساز با افت دو درصدی کمترین بازدهی را به ثبت رسانده است.

ورود پول هوشمند

بیشترین خالص خرید حقیقی نیز به سهم‌های فملی، وبملت و نوری تعلق گرفت. همچنین در جریان معاملات امروز سهم‌های وتجارت، شتران و فزر ورود پول هوشمند داشتند. در سوی دیگر، فیلترهای بورسی نشان می‌دهند پول هوشمند از نمادهای وتوس، کرومیت و خودرو خارج شده است.

شایان ذکر است بیشترین سرانه خرید حقیقی در سهم‌های بگیلان، لطیف و سیدکو رقم خورد. همچنین رمپنا در جریان معاملات امروز بیشترین فشار تقاضا را ثبت کرد. در مقابل، بیشترین فشار عرضه نیز در نماد وآذر بود.

منبع: تجارت نیوز

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد
دکمه بازگشت به بالا