کد خبر: 220303162653
اخبار شرکت هااقتصادانرژیتولید و بازرگانیبا حضور مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران انجام می شود؛

افزایش ۴۲ هزار بشکه ای توان تولید نفت یادآوران

با حضور مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران، آیین امضای قراردادهای حفاری ۲۴ حلقه چاه طرح افزایش تولید میدان نفتی یاداوران به ارزش ۳۵۰ میلیون دلار برگزار می شود.

به گزارش عصر اقتصاد به نقل از خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی شرکت ملی نفت ایران، به منظور نگهداشت و افزایش تولید از میدان نفتی یاداوران، قراردادهای مربوط به حفاری ۲۴ حلقه چاه این میدان با سه شرکت توانمند ایرانی امضا می شود.

قراردادهای مربوط به حفاری ۲۴ حلقه چاه توسعه ای جدید در قالب ۳ قرارداد با شرکت های ملی حفاری ایران ، توسعه صنایع نفت و انرژی قشم و قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء امضا می شود.

مجموع ارزش این قراردادها حدود ۳۵۰ میلیون دلار بوده و مقررشده است تا این تعداد چاه‌ها در لایه های فهلیان و سروک هر کدام به تعداد ۱۲ حلقه در طی مدت ۲۴ ماه حفر شود.

هدف از حفر این چاه های جدید در میدان مشترک نفتی یادآوران، نگهداشت و افزایش تولید به میزان ۴۲ هزار بشکه در روز است.

همچنین به منظور تسریع در افزایش تولید از این میدان مشترک، شرکت مهندسی و توسعه نفت پیشاپیش نسبت به احداث برخی از جاده‌ها و سلرهای مورد نیاز جهت استقرار دکل های حفاری و نیز تهیه کالای چند حلقه چاه اقدام کرده است و پیش بینی می شود که عملیات حفاری چاه های مذکور، تا پیش از پایان سال جاری آغاز شود.

این گزارش می افزاید: میدان نفتی یادآوران یکی از بزرگترین میادین مشترک نفتی ایران با کشورهای همسایه است و در ۷۰ کیلومتری جنوب غرب اهواز و شمال خرمشهر، در منطقه جغرافیایی کوشک و حسینیه قرار دارد.

میزان نفت درجای میدان نفتی یاداوران در حدود ۳۲ میلیارد بشکه تخمین زده می شود.

توسعه فاز اول این میدان در سال ۲۰۱۲ توسط شرکت سینوپک انجام شده است. از جمله اهداف فاز اولیه میدان یاداوران، حفاری ۴۹ چاه تولیدی در مخازن سروک و فهلیان بوده است. تولید کنونی این میدان بیش از ۱۰۰ هزار بشکه در روز است.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا