کد خبر: 29050042673
اخبار شرکت هابانک و بیمهروزنامه

امضای تفاهم‌نامه همکاری بین پلیس امنیت اقتصادی ناجا و بیمه ایران

پلیس امنیت اقتصادی ناجا و شرکت سهامی بیمه ایران تفاهم‌نامه همکاری امضاء کردند.

به گزارش روابط‌عمومی بیمه ایران، با توجه به توافقات جلسه مشترک ۳۱فروردین امسال پلیس امنیت اقتصادی ناجا و بیمه ایران، در نشستی که روز یکشنبه ۲۴مرداد ۱۴۰۰با حضور سرتیپ دوم پاسدار محمدرضا مقیمی، رئیس پلیس امنیت اقتصادی ناجا و سیدمجید بختیاری، مدیرعامل بیمه ایران و تعدادی از مقامات دو نهاد در مجتمع حکمت نیروی انتظامی برپا شد، این تفاهم‌نامه به امضاء رسید.

بنا به این گزارش، این تفاهم‌نامه با هدف تحقق عدالت و سلامت اقتصادی در جامعه و گسترش شفافیت مالی و نیز به منظور تعقیب مرتکبان و جلوگیری از وقوع جرایم بیمه‌ای و سوءاستفاده از خلاهای قانونی، همچنین بهره‌برداری از ظرفیت‌های خبرگان نیروی انتظامی در حوزه جرایم اقتصادی منعقد شده است.

مهمترین اهداف این تفاهم‌نامه، توسعه و گسترش هم‌اندیشی و تبادل اطلاعات مرتبط با جرایم بیمه‌ای و مشارکت فعال برای ایجاد امنیت اقتصادی از طریق پیشگیری، کنترل و مبارزه با جرایم موصوف با استفاده از توان حداکثری و هدفمند از تمامی ظرفیت‌های طرفین اعلام شده است.

به این ترتیب، پلیس امنیت اقتصادی ناجا علاوه بر پیگیری جرایم سازمان‌یافته ارجاع‌شده از سوی بیمه ایران، پی‌جویی جرایم پولشویی، اختلاس، ارتشا و …مرتبط با جرایم سازمان‌یافته بیمه‌ای را با هماهنگی و اخذ مجوز قضایی برعهده خواهد داشت.

همچنین، برگزاری کارگاه‌های آموزشی و نشست‌های تخصصی با حضور اساتید و کارشناسان خبره حوزه بیمه برای دانش‌افزایی و ارتقای سطح علمی و تخصصی کارکنان پلیس به همرا صدور گواهی ذی‌ربط جزو تعهدات بیمه ایران در این تفاهم‌نامه است.

بر اساس مفاد این تفاهم‌نامه که مدت آن یک‌سال و قابل تمدید است، کمیته‌ای مشترک از نمایندگان دو طرف به عنوان کمیته اجرایی با هدف نظارت و پیشبرد تفاهم‌نامه تشکیل می‌شود.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا