کد خبر: 05110066888
اقتصادبازارها و خدمات مالیبورسروزنامه

امکان سرمایه‌گذاری خارجی‌ها در بورس از طریق رمزارزها با ایجاد پل ارتباطی بین ۲ بازار

به گفته مدیر گروه بازارها و ابزارهای مالی مرکز پژوهش بورس، با ایجاد پل ارتباطی بین بازار کریپتو و بازار سرمایه، به سرمایه‌گذار خارجی این امکان داده می‌شود تا با انواع کریپتوهای بین‌المللی، از طریق توکن با پشتوانه دارایی، در بورس سرمایه‌گذاری کند.

به گزارش بازار سرمایه، میثم حامدی گفت: توکن‌سازی دارایی‌های مالی و استفاده از رمزارزهای بین‌المللی، بدون آسیب رساندن به فعالان فعلی بازار سهام و خروج پول از بازار، می‌تواند به تزریق منابع جدید به بازار منجر شود.

مدیر گروه بازارها و ابزارهای مالی مرکز پژوهش، توسعه و مطالعات اسلامی‌سازمان بورس درباره ظرفیت‌های استفاده از بازار کریپتوها اضافه کرد: چندین سال است که بازار کریپتوها مورد توجه سرمایه‌گذاران زیادی قرار گرفته است و از اواسط سال ۱۳۹۹ نیز همراستا با افت شاخص بورس، شاهد کوچ بخشی از سرمایه‌ها به این بازار هستیم. در این میان پرسش اینجاست که چگونه می‌توان این روند را معکوس کرد و از سرمایه‌ها و ظرفیت موجود در بازار کریپتو به‌منظور منافع بازار سرمایه استفاده کرد.

حامدی با بیان اینکه بسیاری از کارشناسان، تعادل بازار سهام را در دو مؤلفه برگشت اعتماد و همچنین وجود نقدینگی برآورد کرده‌اند، گفت: اعتماد سرمایه‌گذاران به معنای تمایل سرمایه‌گذاران به مشارکت در فرصت‌های سرمایه‌گذاری و استفاده از کانال‌های واسطه‌ای مرتبط با سرمایه‌گذاری‌ها بر اساس درک آن‌ها از ریسک و بازده است.

او اضافه کرد: اعتماد در سطح سرمایه‌گذاران دربرگیرنده دو مؤلفه اصلی خوش‌بینی به ریسک و بازده مورد انتظار همچون وجود ثبات و امکان تصمیم‌گیری منطقی و همچنین اطمینان به وجود حمایت‌های لازمی‌همانند حمایت در مقابل انواع جرایم از جمله کلاهبرداری، دستکاری بازار و… است. مؤلفه دوم مبتنی بر تجربیات اشخاص شکل می‌گیرد و عاملی است که بر تصمیم سرمایه‌گذاران در ارتباط با سایر ذی‌نفعان اثرگذار است.

به گفته مدیر گروه بازارها و ابزارهای مالی مرکز پژوهش سازمان بورس، براساس این دو مؤلفه، سرمایه‌گذار در صورتی به بازار اعتماد خواهد داشت که تصمیمات او غالباً متأثر از عوامل بنیادین باشد و سایر ذی‌نفعان، فضای ثبات در تصمیم‌گیری برای او به‌وجود آورند.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا