کد خبر: 21109911846
توسعه و اقتصاد ملی

انسجام شورای شهر و شهرداری؛ عامل موفقیت مدیریت شهری

حسین چناقچی- عضو شورای اسلامی شهرقد‌س

شورای اسلامی شهر نهادی برآمده از متن جامعه برای مدیریت واحد و متمرکز بر امور شهر می‌باشد. این نهاد که تحت لوای نظام مقدس جمهوری اسلامی بنیان نهاد شده است، ترجمان مردم‌سالاری دینی در ایران اسلامی می‌باشد.

بی‌تردید مدیریت امور شهر بدون حضور و مشارکت شهروندان، امری ناممکن خواهد بود؛ از این رو نمایندگان خدوم شورای شهر مسیر توسعه و پیشرفت را به واسطه سیاست‌گذاری‌های هدفمند و اصولی هموار می‌نماید. خوشبختانه اجماع و انسجام شورای اسلامی و شهرداری شهرقدس در دوره پنجم عامل موفقیت مدیریت شهری بوده و اتفاقات خوبی را رقم زده است، به طوری که شاهد رشد و توسعه کمی و کیفی در بخشهای مختلف هستیم. ایجاد زیرساختهای شهری و اجرای پروژه‌های عمرانی متنوع بخشی از اقدامات مدیریت شهری است که موجبات ارتقای سرانه‌های عمومی در شهرقدس را فراهم ساخته است.

شورای اسلامی شهر همچون گذشته همگام با شهرداری تلاش خواهد نمود به هدف غایی خود که همانا عمران و آبادانی شهرقدس می‌باشد، رهنمون شود. یکی از مشکلات چندین ساله در قدس موضوع وقف است که علیرغم حکم حکومتی مقام معظم رهبری در خصوص تبدیل به احسن، این قانون به درستی در قدس اجرا نمی‌شود. وقف یکی از مقدس‌ترین آموزه‌های اسلام است و همه مردم به این سنت پسندیده احترام می‌گذارند. با این حال، در جلساتی که با مسئولان ارشد شهرستان و مدیران اوقاف داشتیم مقرر شد تبدیل به احسن املاک مسکونی با نرخ تعیین‌شده باشد اما اوقاف همه را با حداکثر سقف محاسبه میکند که در توان مردم نیست.

نقاط وقفی قدس با همکاری کارشناسان حقوقی خبره مشخص شده و اوقاف فقط باید املاک موجود در این اراضی را تبدیل به احسن نماید نه کل شهر را. شورای پنجم از ابتدا رویکرد فرهنگی داشته و از تمامی گروه‌های فرهنگی حمایت کرده است. یکی از مهمترین کمبودها و خلأهای شهرقدس نبود سالن سینما و مکانی برای تمرین انجمن‌های نمایشی است که برای جمعیت جوان، اهل هنر و مطالبه گر قدس این دو موضوع حیاتی است. شهر قدس به دلیل وجود اقوام مختلف اشل کوچکی از ایران اسلامی است و به همین دلیل نیازمند توجه ویژه فرهنگی است، مجموعه مدیریت شهری قدس با وجود محدودیت‌های قانونی که دارد از اداره ارشاد حمایت کرده و می‌کند ولی از این اداره به عنوان متولی اصلی فرهنگ تقاضا داریم توجه وعنایت ویژه‌ای به شهرستان قدس داشته باشند.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا