کد خبر: 1905991823
روزنامهسلامت و رفاهعدالت و رفاه اجتماعی

اولین مرکز اورژانس ریلی کشور راه‌اندازی شد

اولین مرکز اورژانس ریلی کشور روزپنج‎شنبه با حضور وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی، مدیرعامل راه‌آهن و رئیس اورژانس، به بهره‌برداری رسید.

به گزارش راه‎آهن جمهوری اسلامی ایران، سعید رسولی در مراسم بهره‎برداری از اولین مرکز اورژانس ریلی کشور اظهار کرد: خوشبختانه در سال جهش تولید و در آستانه عید سعید غدیر خم، امروز با همکاری اورژانس کشور شاهد راه‎اندازی اولین اورژانس ریلی کشور هستیم.
معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: هم اکنون مراکز قم، سمنان و شیراز، برای توسعه اوژانس ریلی اعلام آمادگی کرده‌اند و امیدواریم با برنامه‎ریزی و همکاری اورژانس، بتوانیم به سرعت این مراکز را توسعه دهیم.
رئیس هیأت مدیره شرکت راه‎آهن یادآور شد: صنعت ریلی به عنوان حمل و نقل سبز و ایمن شناخته می‌شود و شبکه ریلی کشور با بیش از ۱۲ هزار کیلومتر در اقصی نقاط کشور، شهرها و روستاهای زیادی را تحت پوشش خود قرار داده است.
مدیرعامل راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران از خدمات و مجاهدت‌های همه کادر درمانی کشور به عنوان فرشته‌های نجات به‎خصوص در این ایام تقدیر و تشکر کرد و افزود: پیش از این نیز صنعت حمل و نقل ریلی، در طول دفاع مقدس در حوزه بهداشت و درمان موفق به خدمت‎رسانی به مردم شده است.
در این مراسم وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ضمن تقدیر از راه‎اندازی اولین مرکز اورژانس ریلی کشور گفت: پیش از این اورژانس هوایی و پارسال ۳ آمبولانس دریایی برای کمک‎رسانی به جزایر در خلیج فارس به بهره‎برداری رسید.
سعید نمکی تصریح کرد: با همت راه‎آهن جمهوری اسلامی ایران امروز نیز شاهد به بهره‎برداری رسیدن اولین مرکز اورژانس ریلی کشور هستیم و امیدواریم با افزایش آمبولانس‌های ریلی بتوانیم خدمات اورژانسی خود را از طریق ریلی در سطح کشور توسعه دهیم.
بنابراین گزارش همزمان با راه‎اندازی اولین مرکز اورژانس ریلی کشور، ۱۱۵ طرح اورژانسی در هفت استان در شهرهای اردبیل، اصفهان، تبریز، زنجان، جیرفت، قزوین، اراک، اهواز، زاهدان، ساوه، همدان، رشت، خرم‌آباد و بجنورد به بهره‎برداری رسید.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا