کد خبر: 13129917900
اخبار شرکت ها

ایران و بلاروس؛ تاکید بر تقویت و سرگیری همکاری‌های زمین‌شناسی

به گزارش روابط‌عمومی سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور، کارگروه همکاری‌های زمین‌شناسی میان سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی ایران، پژوهشکده علوم زمین و مرکز تحقیقات و تولید زمین‌شناسی بلاروس به صورت ویدیو کنفرانس برگزار شد.


بر اساس این گزارش؛ الکساندر هاروشکا معاون وزیر منابع طبیعی و حفاظت محیط‌زیست جمهوری بلاروس ضمن اشاره به همکاری‌های زمین‌شناسی انجام شده ما بین ایران و بلاروس در گذشته به موافقتنامه امضا شده در سال ۲۰۱۹ در مینسک اشاره کرد.

همچنین معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت ایران ضمن اشاره به سفر خود در سال ۲۰۱۹ به بلاروس و امضای موافقتنامه همکاری زمین‌شناسی بین دو کشور، این جلسه را آغازی جدی برای ادامه کار و اجرای پروژه‌ها عنوان کرد و نسبت به امضای قراردادی میان ایران و بلاروس در ۱۵امین اجلاس کمیسیون مشترک دو کشور ابراز امیدواری کرد.

به گفته دکتر علیرضا شهیدی، سازمان‌های زمین‌شناسی ایران و بلاروس پتانسیل بالایی در امر آموزش و اجرای پروژه‌های زمین‌شناسی و اکتشاف دارند و برگزاری این نشست برای مذاکره و اجرایی کردن اهداف مفید است.

شایان ذکر است، اداره روابط بین‌الملل سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور هدف از برگزاری این ویدئو کنفرانس را که با همکاری اداره فناوری اطلاعات انجام شد را نهایی‌سازی متن مورد توافق دوطرف جهت درج در یادداشت تفاهم پانزدهمین اجلاس مشترک و بحث پیرامون طرح‌های پیشنهادی فنی آموزشی مشترک بین دو سازمان عنوان کرده است.

گفتنی است؛ چندی پیش میان شرکت دولتی “مرکز تحقیقات و تولید زمین‌شناسی بلاروس” و سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی ایران و همچنین پژوهشکده علوم زمین توافق‌نامه‌ای به منظور توسعه همکاری‌ها زمین‌شناسی و اجرای پروژه‌های مشترک فنی و آموزشی و انتقال دانش در شاخه‌های مورد علاقه دو طرف به امضای دکتر علیرضا شهیدی معاون وزیر صنعت معدن و تجارت و رئیس این سازمان و والنتین یاسکف مدیرکل شرکت دولتی مرکز تحقیقات و تولید زمین‌شناسی بلاروس در مینسک به امضا رسیده بود.

بر همین اساس؛ در نشست امروز دو طرف راهکارهای توسعه همکاری‌های بیشتر میان دو کشور را بررسی کرده و پس از بحث و مذاکره نسبت به ارائه متن پیشنهادی دو طرف ایران و بلاروس جهت درج در پیش‌نویس یادداشت تفاهم ۱۵امین اجلاس کمیسیون مشترک دو کشور توافق کردند.

شایان ذکر است؛ این نشست به صورت ویدئوکنفرانس و با حضور دکتر علیرضا شهیدی معاون وزیر صمت و رئیس سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی ایران، دکتر جعفر عمرانی معاون زمین‌شناسی، مهندس محمدباقر دری معاون اکتشاف و دکتر خلیل بهارفیروزی مدیر اداره روابط بین‌الملل این سازمان و خانم‌ها مرضیه استرابی مترجم و هانیه بخشایی کارشناس امور بین‌الملل سازمان و همچنین الکساندر هاروشکا معاون وزیر منابع طبیعی و حفاظت محیط‌زیست جمهوری بلاروس، واسیل کولب مدیرکل حوزه ریاست وزارت منابع طبیعی و حفاظت محیط زیست بلاروس، الکساندر شاپکوسکی معاون امور بین‌الملل وزارتخانه، گالینا کاچانکو معاون زمین‌شناسی مرکز تحقیقات و تولید زمین‌شناسی بلاروس، اسوتلانا دمیدووا مدیر موسسه زمین‌شناسی مرکز تحقیقات و تولید زمین‌شناسی، پولینا ساخاروک کارشناس ارشد علمی اداره چینه‌شناسی و تکتونیک و مارینا واسیلوک مدیر مرکز تحقیقات زمین‌شناسی بلاروس برگزار شد.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا