کد خبر: 141201123131
خدمات و توزیعروزنامه

برخورد قانونی با ارزان‌فروشان

به گفته رئیس اتاق اصناف تهران، همان‌طور که گران‌فروشی تخلف است به همان میزان ارزان‌فروشی بیش از اندازه نیز تخلف است.

به گزارش اتاق اصناف تهران، علی توسطی اظهار کرد: همان‌طور که گران‌فروشی تخلف است به همان میزان ارزان‌فروشی بیش از اندازه نیز به دلیل بر هم زدن نظم بازار مشکل‌ساز بوده و طبق قانون با آن برخورد می‌شود.

رئیس اتاق اصناف تهران افزود: اگر در خصوص انجام حراج‌های صنفی بین واحد صنفی و اتحادیه مربوطه مشکلی ایجاد شود، برای بررسی بیشتر به اتاق اصناف مراجعه خواهند کرد.

توسطی درباره دریافت اخذ مجوز برای حراج‌های آخر سال، بیان کرد: هر واحد صنفی که تصمیم به برگزاری حراج دارد، براساس مفاد قانون نظام صنفی باید با اتحادیه مربوطه مکاتبه کند. اتحادیه مربوطه نمونه کالا، قیمت خرید و قیمت‌های متعارف بازار را بررسی و در نهایت تخفیف مدنظر فروشنده را تأیید می‌کند.

وی درباره زمان حراج خاطر نشان کرد: زمان تخفیف باید مشخص باشد؛ واحد صنفی مربوط باید مدت زمانی را که مایل به برگزاری حراج است را اعلام و در صورتی که مدت زمان اعلام شده تمام شود و واحد صنفی هنوز به حراج خود ادامه دهد، با آن برخورد خواهد شد. زمان برگزاری حراج بر عهده خود واحد صنفی است. البته در برخی از ایام نباید مجوز حراج داده شود که از سوی اتحادیه مربوطه بررسی می‌شود.

رئیس اتاق اصناف تهران با اشاره به برگزاری حراج‌های پایان فصل در همه کشورها بیان کرد: در کشورهای مختلف حراج‌های پایان فصل برگزار می‌شود و ما هم گاهی در اطرافیان خود شاهد این موضوع هستیم که برای استفاده از حراج‌های پایان فصل به سایر کشورها سفر می‌کنند.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا