کد خبر: 091102150454
اخبار شرکت هابانک و بیمهتولید و بازرگانی

بررسی راهکارهای تعامل و همکاری میان بانک توسعه صادرات و منطقه آزاد چابهار

جلسه بررسی افزایش همکاری و تعامل بین بانک توسعه صادرات ایران و منطقه آزاد چابهار با هدف پیشبرد و اجرای ماموریت های مشترک این دو مجموعه در جهت توسعه صادرات غیر نفتی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی بانک توسعه صادرات ایران، عباس هنرمند عضو هیات مدیره این بانک، با اشاره به دستاوردهای حضور در نمایشگاه اخیر صادرات کالا به پاکستان،گفت: دیدار و تعامل با مدیران مجموعه های فولادی، پتروشیمی و صنایع تولیدی منطقه آزاد چابهاردر حاشیه نمایشگاه مذکور، فرصت مغتنمی برای توسعه تعاملات بانکی و تبیین سیاست های جدید و معرفی بسته خدمات و تسهیلات بانک بود.

هنرمند، ضمن تبیین برنامه ها و اولویت های حمایت از صادرات غیر نفتی ، اظهار داشت: بانک توسعه صادرات ایران آمادگی دارد در حوزه ماموریت و وظایف محوله، نقش تسهیلگری خود را با ارایه تسهیلات سرمایه در گردش و خدمات بانکی جامع به فعالان اقتصادی در مناطق آزاد ایفا کند.

عضو هیات مدیره بانک توسعه صادرات ایران در ادامه از آمادگی این بانک برای همراهی با منطقه آزاد چابهار در جهت حمایت از پروژه های منتهی به صادرات خبر داد و افزود: برای انعقاد تفاهم نامه همکاری ها و تعاملات بانکی میان بانک توسعه صادرات و منطقه آزاد چابهار باید اقدامات اولیه به صورت دقیق و کارشناسی بررسی شود.

این گزارش می افزاید: امیر مقدم مدیرعامل منطقه آزاد چابهار در این جلسه گفت: منطقه آزاد چابهارو بانک توسعه صادرات ایران، اهداف اقتصادی مشترک دارند که مهمترین آن توسعه صادرات کالاهای غیر نفتی است.

وی با بیان اینکه تقاضا برای سرمایه گذاری در منطقه آزاد چابهار نسبت به سال گذشته افزایش چشمگیر داشته، بیان داشت: تعهد پذیری مهمترین انتظاری است که سرمایه گذاران از این منطقه دارند و این مهم بدون حضور بانک های توسعه ای محقق نمی شود.

مقدم با ترسیم نقشه راه آینده در دو مقطع کوتاه و بلند مدت، افزود: اعطای بسته های مالی مختص مناطق آزاد، تامین مالی مطلوب سرمایه گذاران در قبال انتقال جریان وجوه ایشان در بانک عامل، تامین مالی پروژه های در دست اجرا توسط کارفرمای منطقه آزاد و ده ها زمینه همکاری دیگر از فرصت هایی است که می تواند در قالب یک تفاهم نامه هدفمند به اهداف مشترک دو مجموعه بانک توسعه صادرات ایران و مناطق آزاد چابهار کمک کند.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا