کد خبر: 2907995021
آموزشروزنامهمدیریت و اقتصاد محلی

۹۰ درصد دانش‌آموزان عشایری چهارمحال و بختیاری به شبکه شاد دسترسی ندارند

رئیس آموزش و پرورش عشایری چهارمحال و بختیاری اعلام کرد هم ‌اکنون ۹۰ درصد دانش‌آموزان آموزش و پرورش عشایری استان به دلیل نداشتن گوشی تلفن هوشمند، تبلت و اینترنت پر سرعت، به شبکه شاد دسترسی ندارد.

به گزارش ایرنا، حاتم خالدی با اذعان به توسعه فراگیری آموزش در شبکه شاد در زمان شیوع کرونا افزود: اکنون هشت هزار و ۳۱۱ دانش‌آموز عشایری در مقاطع مختلف تحصیلی و هزار و ۳۵ نوآموز در مقطع پیش‌دبستانی مشغول تحصیل هستند.

او با توجه به برگزاری کلاس‌های درس غیر حضوری در سایر نقاط استان گفت: بیش از ۹۲ درصد دانش‌آموزان عشایری استان در کلاس درس حاضر و به صورت حضوری آموزش می‌بینند.

خالدی، با بیان اینکه ۱۵۱ مدرسه در مناطق عشایری استان فعال است، گفت: از این تعداد چهار مدرسه شبانه‌روزی عشایری است که سه مدرسه خاص دختران و یک مدرسه پسران در مقطع متوسطه اول و دوم است.

به گفته رئیس آموزش و پرورش عشایری چهارمحال و بختیاری، بالای ۸۲ درصد دانش‌آموزان عشایری استان در شهرستان لردگان مشغول تحصیل هستند.

خالدی گفت: ۱۴ مدرسه در حوزه عشایر کوچرو در استان فعال است که بیشتر این مدارس در شهرستان کوهرنگ مستقر است.

او به نبود اینترنت پرسرعت در برخی از مناطق عشایرنشین و همچنین دسترسی نداشتن به تبلت و گوشی هوشمند برای اتصال به شبکه شاد به عنوان مهمترین مشکلات دانش‌آموزان این مناطق اشاره کرد، گفت: این امر باعث شده که بیشتر کلاس‌های درس این دانش‌آموزان به صورت حضوری برگزار شود.

او با توجه به گسترش شیوع کرونا در شهرستان لردگان گفت: برگزاری کلاس درس غیرحضوری در این منطقه، نیاز به کمک خیران برای تامین گوشی هوشمند است.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا