کد خبر: 03110074327
جهانروزنامهسیاست

بیشتر آمریکایی ها تروریسم داخلی را تهدیدی جدی می دانند

مترجم: الهه حسینی

نظرسنجی جدید حاکی است بیشتر شهروندان آمریکایی, تروریسم داخلی و شبه نظامیان راستگرا را یک تهدید برای این کشور می دانند.

خبرگزاری اسپوتنیک در گزارشی نوشت: نتایج نظرسنجی مشترک اکونومیست و یوگاو نشان می دهد که بیش از یک سوم شهروندان آمریکا تروریسم داخلی و شبه نظامیان راستگرا را در این کشور تهدیدی آنی و جدی می دانند.

نتایج این نظرسنجی همچنین نشان می دهد که ۶۵ درصد از شهروندان آمریکا معتقدند که تروریسم داخلی و شبه نظامیان داخلی مخالف سیاست های دولت این کشور تهدیدی آنی و جدی هستند و تنها ۸ درصد شهروندان گفته اند که تروریسم و شبه نظامیان داخلی را تهدید نمی دانند.

نتایج نظرسنجی اکونومیست و یوگاو همچنین نشان می دهد که ۱۷ درصد از شهروندان آمریکا گفته اند که نه تروریسم داخلی و نه شبه نظامیان راستگرا را تهدیدی برای این کشور نمی دانند.

خبرگزاری اسپوتنیک نوشته نتایج این نظرسنجی همچنین نشان می دهد که دموکرات ها و رای دهندگان به جو بایدن نگرانی های تقریبا یکسانی درباره تروریسم داخلی و شبه نظامیان راستگرا دارند. از میان کسانی که در سال ۲۰۲۰ به بایدن رای داده اند ۶۵ درصد گفته اند شبه نظامیان راستگرا تهدیدی جدی برای آمریکا هستند.

نتایج نظرسنجی اکونومیست و یوگاو در جامعه آمریکا همچنین نشان داد اکثر کسانی که در انتخابات سال ۲۰۲۰ به دونالد ترامپ نامزد حزب جمهوریخواه رای داده اند نگرانی چندانی درباره گروه های شبه نظامی داخلی ندارند و بیشتر نگران تروریسم داخلی هستند.

نظرسنجی اکونومیست و یوگاو از ۱۵ الی ۱۸ ژانویه در جامعه آمریکا برگزار شده است و از در آن از ۱۵۰۰ شهروندان آمریکا در مناطق مختلف سئوال شده است.

منبع: اسپوتنیک

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا