کد خبر: 11070048643
روزنامهعصر انقراض (طنز)

بی‌خبری خوش‌خبری است (طنز)

راضیه حسینی

استاندار کرمان درباره برخی خبر‌ها درباره تست کرونای زائران اربعین که به نقل از وی منتشر شده توضیح داد: «همه این اقدامات و هشدار‌ها با هدف رعایت پروتکل‌ها انجام می‌شود و باتوجه به اینکه تست انجام‌شده از زائران استان نیز کمتر از ۱۰ درصد بوده لذا جای نگرانی وجود ندارد، چون این میزان تست قابل تعمیم به کل زائران نیست»

خیال‌مان راحت شد. فکر کردیم از کل زائران تست گرفته شده که خدا را شکر این‌طوری نبوده و از بعضی‌ها کلاً تست نگرفته‌اند.

از قدیم هم گفته‌اند که بی‌خبری یعنی خوش‌خبری. در واقع ندانستن کرونای مثبت و منفی زائران، خیلی بهتر از دانستن کرونای مثبت آنهاست. این‌طوری می‌شود گفت ان‌شاء‌الله که منفی است. ولی آن‌طوری کلی دردسر دارد و مشکلاتش زیاد است. اصلاً چرا از همین ده درصد تست گرفتید و مردم را نگران کردید؟ اگر از هیچ‌کس تست نمی‌گرفتید، یا لااقل به همان تست چشمی اکتفا می‌کردید الان این آمار دست‌تان نبود.

حالا هم خیلی دیر نشده است، می‌توانید دوباره از این ده درصد تست بگیرید، منتها این‌بار چشمی و بعد هم اعلام کنید همه منفی شدند و کلاً قضیه یک سوءتفاهم کوچک بود که برطرف شد.

اگر این مسافران بعد از ورود به ایران فرد یا افرادی را آلوده کردند هیچ ربطی به شما و مسئولان دیگر ندارد. در واقع، سرنوشت این‌طور خواسته و با تقدیر نمی‌شود جنگید.

کلاً تقدیر کار خودش را می‌کند. یک بار کلی آدم را از مرز عراق، با کرونای مثبت می‌فرستد توی ایران و بار دیگر جمعیت عظیمی را از کنسرت آقای صدا در ترکیه برمی‌گرداند. از این ‌همه آدم که نمی‌شود تست گرفت و مراقب‌شان بود.

البته مسئولان خیلی هم بی‌خیال نیستند و برای مراقبت و کنترل کرونا کارهای زیادی انجام داده‌اند؛ مثلاً همین منع تردد ده شب به بعد. این کار کلاً از تست کرونا گرفتن از مسافران سیاحتی و زیارتی واجب‌تر است. در واقع کرونایی که ده شب به بعد در خیابان‌ها می‌چرخد خیلی خطرناک‌تر و وحشی‌تر از کرونایی است که بین مسافران برگشته از مرز عراق و ترکیه وول می‌خورد.

به این ترتیب مسئولان، گونه وحشی کرونا را مهار و گونه اهلی آن را که خیلی اهل مسافرت است، می‌کنند تا برای خودش آزادانه بچرخد.

لطفاً خیلی نگران نباشید. فقط تلاش کنید، دوام بیاورید.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا