کد خبر: 22120074349
روزنامهمدیریت و اقتصاد محلی

تاکید رئیس پارک فناوری خراسان رضوی بر استفاده از ظرفیت‌های مغفول مانده استان

رئیس پارک علم و فناوری خراسان رضوی در نامه‌ای خطاب به وزیر علوم، تحقیقات و فناوری بر اهمیت بر شمردن محورهای اصلی توسعه، مزیت‌ها، ظرفیت‌های بالفعل و بالقوه خراسان رضوی و اهتمام جدی به استفاده از ظرفیت‌های مغفول مانده این استان تاکید کرد.

به گزارش پارک علم و فناوری خراسان رضوی، مسعود میرزایی شهرابی در این نامه آورده است: از جمله ظرفیت‌های مغفول مانده بخش معدن است؛ زیرا جایگاه ایران در ذخایر معدنی دنیا ممتاز است، ولی سهم تولید ناخالص ملی ۰/۶ درصد از تولیدات معدنی است و ظرفیت خراسان رضوی به عنوان یکی از مهم‌ترین و غنی‌ترین منابع  و ذخایر معدنی کشور می‌تواند، سهم ویژه‌ای را در رونق اقتصادی استان و کشور به خود اختصاص دهد.

او ادامه داده است: با همکاری مراجع ذی‌ربط این استان می‌تواند، پیشران در جایگزینی معدن به جای نفت در اقتصاد نفتی کشور شود و برای تحقق این مهم، راه‌اندازی آزمایشگاه مرجع مواد معدنی در شرق کشور و مرکز تحقیقات مواد معدنی باید در دستور کار قرار گیرد.

میرزایی شهرابی در این نامه افزود: گام دوم انقلاب مرحله‌ای مهم از نیل به تمدن نوین اسلامی است که نقش پارک علم و فناوری در این مرحله بسیار حیاتی است؛ لذا مبنای سیاست‌گذاری و اقدامات مؤثر و تعالی بخش علمی، اجتماعی و صنعتی در مهم‌ترین پارک علم و فناوری شرق کشور، اسناد بالادستی از جمله قانون اساسی، رهنمودهای رهبر حکیم انقلاب اسلامی به ویژه بیانیه گام دوم انقلاب و سیاست های کلی علم و فناوری ابلاغی معظم‌له مورخ ۹۳/۶/۲۹ و سیاست‌های دولت مردمی و وزارت علوم و اولویت‌های تاکید شده، جنابعالی در حکم  ابلاغ مسئولیت است.

او با اشاره به ویژگی‌های فرهنگی و معنوی این استان همچون وجود بارگاه منور رضوی و مقبره حکیم فردوسی آورده است: استفاده از ظرفیت های فرهنگی منجر به موقعیت ممتاز و راهبردی خراسان رضوی گردیده و این استان را به یکی از اضلاع مهم در هندسه تمدنی و فرهنگی منطقه و کشور تبدیل کرده است. از این رو ایجاد و رونق صنایع خلاق فرهنگی در این استان می تواند در راستای ترویج فرهنگ ناب اسلامی و ایرانی از یک سو و ثروت آفرینی، اشتغال و توسعه پایدار از طریق فرهنگ از سویی دیگر گردد و کار فرهنگی را از بارخاطر به یارشاطر نظام حکمرانی تبدیل کند.

رئیس پارک علم و فناوری خراسان رضوی در ادامه این نامه نوشت: صنایع غذایی در هر کشوری یکی از صنایع حیاتی است که رونق آن منجر به تقویت سایر صنایع از جمله صنعت گردشگری و استقلال و اقتدار کشور می‌‌شود و این استان با دارا بودن حدود یک دهم صنایع فعال غذایی کشور با تقویت بیشتر می‌تواند به عنوان یکی از قطب‌های صنایع غذایی منطقه غرب آسیا تبدیل شود.

میرزایی افزود: استفاده از همه اساتید و پژوهشگران دانشگاهی و فعالان اقتصادی و صنعتی و نیروی انسانی با انگیزه و پرامید به ویژه جوانان تحصیلکرده، خلاق و نخبه به عنوان پیشران توسعه و پیشرفت لازمه رسیدن به جایگاه برتر علمی است.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا