کد خبر: 0310999294
روزنامهصنعت و معدن

تحقیق و تفحص خودروسازان برای ششمین بار تصویب شد

نمایندگان مجلس شورای اسلامی با تقاضای تحقیق و تفحص از شرکت‌های خودروسازی موافقت کردند.

به گزارش خبرگزاری ایرنا، نمایندگان مجلس شورای اسلامی با تقاضای تحقیق و تفحص از بررسی عملکرد شرکت‌های خودروسازی درباره کیفیت و قیمت خودرو با ۲۱۰رأی موافق، ۱۹رأی مخالف و ۸ رأی ممتنع از مجموع ۲۵۱ نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.

بررسی وضع توزیع خودرو، تصمیم‌گیری چندگانه در قیمت و نرخ‌گذاری، کیفیت پائین محصولات تولیدی و اوضاع نابسامان ثبت‌نام خودرو از محورهای مهم در تحقیق و تفحص است.

علیرضا سلیمی، نماینده درخواست‌کننده تحقیق و تفحص در این باره گفت: سود ۸۰هزار میلیارد تومانی بازار خودرو برای عده‌ای خاص است و این سود به جیب چه کسی می‌رود. چرا باید بین قیمت شرکت‌های خودروساز و بازار خودرو تفاوت فاحشی وجود داشته باشد. از طرفی واگذری خودرو به افرادی خاص جای شبهه و ایراد است.

او افزود: چند سال است که افراد مختلف در صف ثبت‌نام هستند. از طرفی وضع مالی بعضی از شرکت‌ها شبهه دارد و باید در این باره کنکاش صورت بگیرد. نبود عدالت،  زد و بند در بازار خودرو، کیفیت پایین خودرو، پرداخت پول بیشتر و کیفیت پایین، وجود افراد سیاسی یا پزشک در شرکت‌های خودروساز نیز از دیگر مواردی است که ضرورت تحقیق و تفحص از شرکت‌های خودروساز را دوچندان می‌کند.

نماینده مردم محلات تصریح کرد: بعضی از آقایان در شرکت‌های خودروساز همیشه مسئول هستند. علاوه بر این دخالت دولت در انتصاب‌ها آشکار است. این تحقیق و تفحص حق قانون مجلس است همانطور که نظارت، سوال و تذکر نیز حق مجلس است.

این ششمین تحقیق و تفحص از خودروسازان در ادوار مختلف مجلس است. در مجلس ششم تا مجلس یازدهم این تحقیق و تفحص ادامه داشته است و تاکنون خروجی مناسبی از تحقیق و تفحص‌های صورت گرفته از خودروسازان به دست نیامده است و در صورت خروجی مناسب ضمانت اجرایی ندارد. باید نتیجه این تحقیق و تفحص‌ها خود را در قوانین و مقررات تصویب شده از سوی نمایندگان نشان دهند؛ اتفاقی که تاکنون نیفتاده است.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا