کد خبر: 31020027924
روزنامهعصر انقراض (طنز)

تست کوررنگی بگیرید (طنز)

راضیه حسینی

«در واکسیناسیون کادر درمان بیمارستان کاشانی شهر‌کرد، به جای آن که این کادر درمان که حدود ۹۰ نفر بودند، دوز دوم را دریافت کنند، مجددا دوز اول واکسن اسپوتنیک‌وی را دریافت و تزریق کردند. این بی‌دقتی در تزریق واکسن که احتمالا توسط تیم اجرایی یا نظارتی رخ داده است باعث هدر رفتن ۹۰ دوز واکسن اسپوتنیک‌وی شد. مسئله آنجا اهمیت می‌یابد که توجه‌ها به رنگ واکسن “اسپوتنیک‌وی” جلب می‌شود، چرا که رنگ واکسن دوز اول اسپوتنیک‌وی آبی و دوز دوم آن قرمز است.»

به خبر دقت کردید؟ «نود دز واکسن هدر رفت.» یعنی اندازه سر سوزنِ واکسن هم نگران افرادی که دز اول را دو بار دریافت کرده‌اند نیستند. خود الان نگران حال این افراد است و کلی عذاب وجدان گرفته که باعث و بانی این اتفاق بوده است.

البته در مملکت ما چنین حرف‌هایی خیلی هم غیرعادی نیست. شاید برخی کشورها از این سوسول‌بازی‌ها داشته باشند و به محض اینکه چنین اشتباهی رخ داد نگران حال دریافت‌کنندگان شوند و چندین آزمایش روی‌شان انجام دهند؛ ولی ما دورانی را پشت سر گذاشته‌ایم که اگر کودکی در حال بستنی خوردن پایش داخل چاله‌ای گیر می‌کرد، با مخ به زمین می‌خورد، دچار شکستگی پا از دو ناحیه و شکستی جمجمه می‌شد، یک پس گردنی هم دریافت می‌کرد بابت اینکه چرا بستنی‌اش را هدر داده. بنابراین مطمئنم اگر راهی بود دوباره یک سرنگ در بازوی دریافت‌کنندگان فرو می‌کردند تا محتویات را پس بگیرند.

لطفاً از این به بعد به هیچ وجه تعجب نکنید اگر در خبرها خواندید: «با بی‌دقتی در خط تولید یکی از خودروهای داخلی، ترمز جاماند و تعداد زیادی خودروی صفر کیلومتر بعد از تحویل به خریدار دچار سانحه شد و هدر رفت.»

یا «بر اثر بی‌دقتی سازنده یکی از برج‌های بزرگ کشور، این برج امروز کلهم فروریخت و مصالح بسیار زیادی هدر رفت. لازم به ذکر است که تمام واحدهای این برج، مسکونی بودند و خانواده‌های زیادی در آن زندگی می‌کردند.»

در آخر امیدواریم از این به بعد برای تعیین مسئول توزیع واکسن کرونا، تست کوررنگی انجام شود تا کلی واکسن هدر نرود.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا