کد خبر: 22030031807
روزنامهکشاورزی

تعیین نرخ جدید شیرخام به بعد از انتخابات موکول شد

رئیس هیات‌مدیره انجمن صنفی گاوداران ایران اعلام کرد که تعیین نرخ جدید شیر خام به بعد از انتخابات ریاست‌جمهوری موکول شد.

سیداحمد مقدسی در گفت‌وگو با خبرگزاری مهر با بیان اینکه تعیین نرخ جدید شیر خام به بعد از انتخابات ریاست‌جمهوری موکول شد، گفت: متأسفانه وضع تولید مناسب نیست و تولیدکنندگان به شدت در حال زیان هستند.

او درباره اینکه هفته گذشته قرار بود در جلسه‌ای درباره نرخ جدید شیرخام بحث‌های کارشناسی مطرح و قیمت‌های پیشنهادی بررسی شود، افزود: مسئولان مربوطه اصلاً اجازه مطرح شدن موضوع را ندادند و فعلاً منتفی شد.

مقدسی با اشاره به اینکه قیمت تمام‌شده تولید شیرخام روزبه‌روز بالاتر می‌رود، گفت: نرخ مصوب شیرخام ۴ هزار ۵۰۰ تومان در هر کیلوگرم و قیمت تمام‌شده تولید هم‌اکنون ۶ هزار و ۲۶۰ تومان است.

او با بیان اینکه با توجه به خشکسالی دامداران در تأمین علوفه‌های خشبی با مشکلات عمده مواجه هستند، افزود: قیمت ذرت علوفه‌ای، کاه، کلش و یونجه روزبه‌روز در حال افزایش است و تولیدکنندگان را با مشکلات زیادی مواجه کرده است.

مقدسی درباره اینکه آیا دولت برای وقفه‌ای که در تعیین نرخ شیرخام ایجاد کرده و به منظور جلوگیری از زیان تولیدکنندگان، تسهیلاتی را در این مدت برای آنان در نظر گرفته است؟، گفت: هیچ تسهیلاتی در نظر گرفته نشده است. دولت فقط جو و ذرت و سویا را تأمین می‌کند که این کار هم به سختی انجام می‌شود.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا