کد خبر: 02030028419
روزنامهعصر انقراض (طنز)

تفاوت انگشت شست ما و آنها (طنز)

راضیه حسینی

«یک تحقیق جدید نشان می‌دهد که به طور متوسط انگشت شست انسان با پیمایش در شبکه‌های اجتماعی، سالانه معادل دو ماراتن (۵۲ مایل) سفر می‌کند. بر اساس این تحقیق هر نفر روزانه ۴۹ دقیقه را در شبکه‌های اجتماعی سپری می‌کند.»

مسیر پیمودن خارجی‌ها و انگشت شست‌شان در شبکه‌های اجتماعی:

روی آیکون توئیتر می‌زنند، چند دقیقه‌ای مشغول چک کردن پیام‌ها می‌شوند و بعد سری به اینستاگرام می‌زنند، فیلم و عکس‌های مختلفی را در عرض هفت، هشت دقیقه می‌بینند. بعد اگر پیامی از واتس‌اپ، تلگرام، یا سایر شبکه‌ها داشتند چک می‌کنند و باقی وقت را هم به خوشگذارنی در صفحات مجازی می‌گذرانند. سرآخر با روانی آسوده به خواب می‌روند.

مسیر پیمودن  ما و انگشت شست‌مان در شبکه‌های اجتماعی:

برای ورود به تلگرام و توییتر باید فیلترشکن مناسب را روشن کنیم. فیلترشکن کار نمی‌کند و همه‌ش پیغام کانکتینگ می‌دهد. از UK  می‌رویم به آلمان و از آلمان به هلند. بالاخره وسط این رفت و آمدها و بعد از چهل و پنج دقیقه وصل می‌شویم. سرعت آن‌قدر پایین است که ده دقیقه طول می‌کشد صفحه بالا بیاید و انگشت شست کاملاً به خواب می‌رود. بعد از موفق شدن چک کردن پیام‌ها، برای رفتن به اینستاگرام باید فیلترشکن را قطع کنیم. وارد اینستاگرام که می‌شویم می‌بینیم هیچ صفحه‌ای باز نمی‌شود. از دیتای موبایل خارج و به وای فای خانه وصل می‌شویم، جواب می‌دهد. به محض این‌که می‌خواهیم عکسی را ببینیم، برق می‌رود و وای فای قطع می‌شود. به واتس‌اپ پناه می‌بریم و تا وقتی برق بیاید خودمان را با مسخره‌بازی‌هایش سرگرم می‌کنیم.

– چی بود تو گروه گذاشتی بعد حذفش کردی؟

– چیز مهمی نبود. می‌خواستم بفرستم گروه بغلی. اشتباه اینجا فرستادم.

– چی رو می‌خواستی گروه بغلی بفرستی که اینجا نباید می‌فرستادی؟ نکنه داشتی پشت سر ما حرف می‌زدی؟

– شکر خوردم. الان دوباره می‌فرستم تو گروه.

شب هم با کابوس قطعی اینترنت و رفتن برق وسط امتحان آنلاین پایان ترم، و مسابقات مهم کشوری آنلاین، به صبح می‌رسانیم. وقتی از خواب بیدار می‌شویم می‌بینیم همه چیز واقعیت داشته و خواب‌مان تعبیر شده است. قطع برق فدراسیون شطرنج باعث شده است شطرنج‌بازان ایرانی در مسابقات قهرمانی آسیا که به صورت آنلاین برگزار می‌شد، شکست بخورند.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا