کد خبر: 121202153159
اقتصادبازارها و خدمات مالیبورسروزنامه

تمدید یک هفته ای‌ مهلت دریافت سود سهام عدالت متوفیان

طبق اعلام مدیر عامل شرکت سپرده‌ گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه، دریافت سود سهام عدالت متوفیان در سال ۱۴۰۲ یک هفته‌ تمدید شد.

به گزارش عصراقتصاد، محمد باغستانی اظهار کرد: وراث متوفیان سهام عدالت حداکثر تا روز ۱۷ اسفندماه جاری فرصت دارند تا با ثبت نام در سامانه میراث در فهرست دریافت کنندگان سود سهام عدالت سال ۱۴۰۲ قرار گیرند.

وی افزود: وراث متوفیان سهام عدالت با مراجعه به شعب شرکت‌های «کارگزاری های منتخب یا بانک های ملی ایران، ملت، پارسیان و تجارت» می توانند فرایند ثبت نام خود را در سامانه میراث انجام دهند.

باغستانی در خصوص زمان واریز مرحله دوم سود سهام عدالت گفت: سازمان بورس و اوراق بهادار و شرکت سپرده گذاری مرکزی مکاتبات لازم را با شرکت های سرمایه پذیر سهام عدالت انجام داده تا شرایط برای واریز سود در روزهای پایانی سال مهیا شود.

مدیرعامل شرکت سپرده گذاری مرکزی افزود: حدود یک میلیون سهامدار سهام عدالت همچنان با مشکل شماره شبای معتبر بانکی روبرو هستند که این افراد می‌توانند با ثبت نام و یا به‌روز رسانی اطلاعات خود در سامانه سجام (Sejam.ir) در فرایند دریافت سود قرار بگیرند.

گفتنی است، با راه‌اندازی سامانه «میراث» در ۱۵ آبان ماه سال جاری از سوی شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه که با حضور مجید عشقی، رییس سازمان و بورس و اوراق بهادار در حاشیه نمایشگاه کیش اینوکس رونمایی شد، انتقال سهام عدالت متوفیان به وراث تسهیل شد.

افزون بر این، یکی از وراث که حتما باید سجامی شده باشد در ابتدا باید به درگاه یکپارچه ذینفعان بازار سرمایه به آدرس «ddn.csdiran.ir» وارد شوند و در گام بعدی با ورود به بخش «امور سهام عدالت متوفی» و با وارد کردن کدملی و تاریخ تولد متوفی در بخش «استعلام نوبت تشکیل پرونده» نسبت به زمان فرارسیدن تشکیل پرونده و نوع دارایی متوفی آگاهی لازم را کسب کرده، پس از آن در صورت تائید زمان تشکیل پرونده می‌توانند به هر یک از دفاتر کارگزاری و بانک‌های منتخب مراجعه کنند و در پایان نیز پس از تشکیل پرونده در یکی از دفاتر، امکان پیگیری پرونده از طریق بخش «استعلام وضعیت پرونده» در درگاه یکپارچه برای تمامی وراث، قابل مشاهده خواهد بود.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا