کد خبر: 11110067730
اقتصادبازارها و خدمات مالیبورسروزنامه

توافق با صندوق توسعه ملی برای واریز ماهانه نقدینگی به صندوق تثبیت بازار سرمایه

رئیس هیات‌عامل صندوق تثبیت بازار سرمایه با بیان اینکه مسایل مطرح‌‍شده در مصوبه اخیر ستاد اقتصادی دولت نشان‌دهنده اهمیت بازار سرمایه برای دولت سیزدهم است، گفت که طبق توافقات انجام‌شده با صندوق توسعه ملی قرار بر این است تا واریزی ثابتی به صورت ماهانه به صندوق تثبیت بازار سرمایه انجام شود.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا، بعد از مدت‌ها نوسان شدید که معاملات بورس تجربه کرد، تیم اقتصادی دولت سیزدهم در ادامه حمایت از سهامداران با اتخاذ تدابیر تازه، مانع از تداوم ریزش‌ها و افزایش نگرانی سرمایه‌گذاران در این بازار شد.

امیرمهدی صباییدرباره کمک صندوق تثبیت بازار سرمایه در بهبود روند معاملات به ایرنا گفت: ریسک‌های مریوط به نقدشوندگی و مسایل قانونی از جمله ریسک‌های تهدیدکننده معاملات بورس هستند که در ٢ ماه اخیر قانون لایحه بودجه ۱۴۰۱ جزو ریسک قانونی بازار بود و روند معاملات بورس را تحت تاثیر خود قرار داد.

او با تاکید بر اینکه همین موضوع منجر به افزایش عمق رکود در معاملات بازار سرمایه شد، گفت: به طور طبیعی تجهیز صندوق تثبیت بازار سرمایه به نقدینگی، می‌تواند در زمان وقوع بحران‌ها و تشدید ریسک‌ها کمک‌کننده در بهبود روند معاملات و افزایش نقدشوندگی بازار باشد که همین امر به مراتب در زمان وجود بحران در معاملات، از ترس فراگیر در بازار جلوگیری خواهد کرد.

صبایی خاطرنشان کرد: به هر میزان که نقدینگی در این صندوق بیشتر باشد، توان و قدرت این صندوق در راستای انجام وظایف خود افزایش پیدا می‌کند.

رئیس هیات‌عامل صندوق تثبیت بازار سرمایه تاکید کرد: زمانی که رئیس‌‎جمهوری به عنوان بالاترین مقام اجرایی در صحبت‌های خود از صندوق تثبیت بازار سرمایه سخن می‌گوید، زمینه ایجاد دلگرمی‌ها را برای ورود بیشتر نقدینگی در این بازار فراهم می‌کند.

او ادامه داد: همچنین صندوق توسعه ملی که به عنوان اصلی‌ترین منبع برای تامین نقدینگی صندوق تثبیت بازار سرمایه تلقی می‌شود، تحت تاثیر صحبت‌های رئیس‌جمهوری مساله واریز منابع به صندوق را جدی خواهند گرفت که این اتفاق هم رخ داد و در چند وقت اخیر همکاری‌های خوبی از سوی صندوق توسعه ملی صورت گرفته است.

صبایی تأکید کرد: اکنون بخش نخست این منابع از سوی صندوق توسعه ملی به صندوق تثبیت بازار سرمایه واریز شده است و طبق صحبت‌های انجام شده، قرار بر این است تا از این به بعد صندوق توسعه ملی براساس توان و برنامه‌های خود به صورت منظم واریزی‌ها را انجام دهد.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد
دکمه بازگشت به بالا