کد خبر: 29090061731
آسیب اجتماعیبازاربازرگانیتوسعه و اقتصاد ملیروزنامهصفحه یک

تورم منطقه یورو به طور قابل توجهی بالاتر میرود

ترجمه: سلیم حیدری

بانک مرکزی اروپا (ECB) پیش‌بینی تورم خود برای اروپا را در این هفته افزایش داد و چشم‌انداز رشد سال ۲۰۲۲ خود را نیز کاهش داد. وی اعلام کرد که همه‌گیری و اختلالات زنجیره تامین باعث کند شدن روند بهبود اقتصادی منطقه یورو شده است.

تنظیم کننده اکنون تورم را بالاتر از هدف ۲ درصدی خود در سال جاری و ۲۰۲۲ می‌بیند، اما در دو سال بعدی کمتر از آن باقی می‌ماند. این پیش‌بینی مطابق با راهنمای قبلی آن است که می‌گوید تورم کنونی ممکن است طولانی‌تر از حد انتظار باشد، اما همچنان تا حد زیادی گذرا است.

در مورد سال آینده، بانک مرکزی اروپا اعلام کرده است که تورم «به طور قابل توجهی بالاتر» خواهد بود و به ۳.۲ درصد خواهد رسید، که بسیار بالاتر از ۱.۷ درصد پیش‎بینی شده در سپتامبر (شهریور) است. بانک مرکزی افزود: تورم در سال ۲۰۲۳ به ۱.۸ درصد کاهش خواهد یافت.

به گفته کریستین لاگارد، رئیس بانک مرکزی اروپا، ریسک رشد «به طور کلی متعادل» است.

او گفت که محدودیت‌هایی که در پاسخ به افزایش موارد ابتلا به ویروس کرونا اعمال شده‌اند، رشد اقتصادی منطقه را در سه ماهه پایانی سال جاری «تعدیل» کرده است. لاگارد افزود «که کاهش رشد اقتصادی منطقه یور چندین ماه به تعویق افتاده است، تا سه ماهه اول سال آینده و زمان ریکاوری منطقه اروپا به سطح پیش از همه‌گیری کرونا»

بانک مرکزی اروپا پیش‎بینی رشد خود برای سال آینده را تا ۴.۲ درصد کاهش داد اما آن را به ۲.۹ درصد برای سال ۲۰۲۳ افزایش داده است. همچنین تصمیم گرفته است که محرک بحران عظیم خود را کاهش دهد و اعلام کرد که برنامه ۱.۸۵ تریلیون یورویی (۲.۲ تریلیون دلار) برای پاسخ به همه‎گیری را در ماه مارس (اسفند) پایان می دهد.

منبع: راشاتودی

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا