کد خبر: 09040035338
اقتصاداقتصاد کلان

ثبت شرکت‌های تعاونی الکترونیکی شد

معاون وزیر کار با اشاره به امضای تفاهم نامه مشترک میان وزارت تعاون و سازمان ثبت اسناد و املاک کشور،از برگزاری مجامع تعاونی ها و ثبت شرکتهای تعاونی به شکل الکترونیکی خبر داد.

به گزارش ایسنا، به دنبال امضای تفاهم‌نامه مشترک میان سازمان ثبت اسناد و املاک و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، همکاری مشترک برای الکترونیکی کردن فرایند های مورد نیاز فعالان بخش تعاون با هدف کاهش زمان ،افزایش شفافیت و حذف اسناد کاغذی در دستور کار قرار گرفت.

آنطور که محمد جعفر کبیری،معاون امور تعاون وزارت کار گفته امکان استفاده تعاونی ها از دو سامانه جامع تعاون و ثبت شرکت ها تا شهریور ماه فراهم می شود و به صورت پنجره واحد در دسترس تعاونگران قرار می گیرد و بعد ازاین فرایند ورود اطلاعات از درگاه خواهد بود.

به گفته وی،  از روز شنبه دوازدهم تیرماه و مصادف با روز جهانی تعاون، امکان پذیرش مدارک مجامع آنلاین تعاونی که از طریق سامانه جامع و هوشمند تعاون نسبت به برگزاری مجمع اقدام کنند فراهم شده و مدارک مورد پذیرش ثبت شرکت ها قرار می گیرد.

به گزارش ایسنا،در سند تحول بخش قضایی که به امضای ریاست قوه قضاییه رسیده، الکترونیکی کردن همه فرایندهای اداری قوه قضاییه و سازمان ثبت اسناد و املاک که زیر مجموعه این قوه قرار دارد، در دستورکار قرار گرفته است.

با رویکرد جدید قوه قضاییه، سرعت تحولات در این بخش مثبت بوده و سامانه جامع و هوشمند بخش تعاون کشور در مسیر بهبود ارائه خدمات به فعالان بخش با هماهنگی سازمان ثبت اسناد و املاک در فرایند تمام الکترونیکی  تعاونی ها  خدمات ارائه می دهد.

پیش از این معاون تعاون وزیر کار در گفت و گو با ایسنا، از برگزاری مجامع الکترونیک تعاونی‌ها برای اولین بار در شهریور ماه سال گذشته خبر داده و گفته بود بنا داریم در سال ۱۴۰۰ تعاونی ها مجامع خود را به شکل الکترونیک برگزار و از مزایای آن استفاده کنند و امکان رتبه بندی آنها در سال ۱۴۰۰ را از طریق این سامانه فراهم کنیم.

سامانه جامع هوشمند بخش تعاون یکی از اقدامات بزرگ و موثر وزارت تعاون در راستای شفافیت بود که امضاهای طلایی را از بین برد و باعث شد نظارتها در این بخش تا ۱۲ برابر بیشتر شود.

برگزاری مجامع تعاونی ها به شکل مجازی و الکترونیکی از طریق سامانه جامع هوشمند بخش تعاون، دستاورد خوبی در بحث شفاف سازی و نظارت بر عملکرد مدیران و اعضای هیات مدیره تعاونی ها و تحقق دولت الکترونیک خواهد بود. کاهش مراجعات حضوری و کاهش زمان صدور مجوز یک تعاونی از ۷۰  روز به کمتر از ۱۰ روز از جمله ویژگی های منحصر به فرد سامانه جامع بخش تعاون است.

با امضای تفاهم نامه مشترک میان وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی و سازمان ثبت اسناد و املاک بعد از این همه فعالیت‌های تعاونی‌ها از جمله تاسیس شرکت و تغییرات آن که تاکنون به شکل دستی و کاغذی بوده طی یک فرایند الکترونیکی در سامانه مشترکی ثبت و مجامع شرکت‌ها به صورت آنلاین و الکترونیکی برگزار می‌شود.

به گزارش ایسنا، در حال حاضر ۲۳۰ هزار شرکت تعاونی در کشور وجود دارد که با توجه به تعداد اعضای آنها و همچنین شرایط کرونایی کشور، الکترونیکی کردن امور و برگزاری مجامع آنها به شکل مجازی و آنلاین تاثیرگذار و حائز اهمیت است.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا