کد خبر: 28040038478
روزنامهسلامت و رفاهعدالت و رفاه اجتماعی

جزئیات تعطیلی و محدودیت‌های کرونایی تهران و البرز

در اطلاعیه قرارگاه عملیاتی مقابله با کرونا جزئیات اعمال محدودیت‎های کرونائی در سراسر کشور و تعطیلی استان‎های تهران و البرز  در پایان هفته جاری اعلام شد.

قرارگاه عملیاتی مقابله با کرونا جزئیات تعطیلی‎ها و اعمال محدودیت‎های تهران و البرز را اعلام کرد.

بر اساس گزارش پایگاه اطلاع‎رسانی وزارت کشور؛ متن کامل اطلاعیه به این شرح است:«نظر به درخواست وزارت بهداشت، درمان وآموزش پزشکی، مبنی بر«تعطیلی همزمان دواستان تهران والبرز» با توجه به تعطیلات پایان هفته جاری و بررسی این پیشنهاد در نشست فوق‎العاده مشترک قرارگاه عملیاتی وکمیته امنیتی، اجتماعی وانتظامی ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا و با عنایت به موافقت رئیس جمهوری محترم با پیشنهاد ارائه شده، جزئیات تعطیلی یکپارچه تمامی دستگاه‎های دولتی، بانک‎ها و گروه‎های پر خطر اصناف و مشاغل به شرح ذیل به استحضار عموم مردم در استان‎های تهران و البرز و سایر استان‎های کشور می‎رسد؛

۱- اعمال محدودیت‎ها از ساعت ۱۸:۰۰ روز دوشنبه مورخ ۲۸/۴/۱۴۰۰ شروع و تا ساعت هفت صبح  روز دوشنبه ۴/۵/۱۴۰۰ ادامه خواهد داشت.

۲- خروج خودروهای شخصی، با پلاک استان‎های تهران و البرز و ورود خودروهای شخصی با پلاک‎های دیگرشهرها به تهران و البرزممنوع می‎باشد.

۳- سفر از/ به کلیه شهرهای دارای وضعیت قرمز کرونایی سراسرکشور، مطلقاً ممنوع است.

۴- عوامل نیروی انتظامی و پلیس راهنمایی رانندگی، به منظورجلوگیری از تردد خودروها به صورت محسوس و نامحسوس، نسبت به تشدید کنترل‎ها در مبادی اصلی وفرعی ورودی وخروجی به مقاصد دو استان اقدامات لازم را معمول می‎نمایند.

۵- خودروهای شخصی دارای پلاک این دواستان، چنانچه برای خروج مراجعه نمودند، عودت و درصورت عدم تمکین، علاوه بر اعمال قانون، عودت می‎گردند.

۶- نیروی انتظامی وفرمانداری‎ها درفاصله زمانی یاد شده دربند(۱) ازصدورمجوزتردد غیراضطراری تعریف شده قبلی، مطلقاً خودداری می‎کنند و تمامی مجوزهای صادره قبل از این مصوبه، غیرقابل استفاده و باطل اعلام می‎گردد.

۷- وزارت راه وشهر سازی؛ حداکثرهمکاری‎های لازم را برای کنترل مسیرها و مسدودنمودن محورهای مورد درخواست نیروی انتظامی و پلیس راهنمایی و رانندگی به عمل می‎آورد.

۸- استانداران وفرمانداران سراسرکشور، به فوریت ضمن تشکیل جلسات استانی وشهرستانی ستاد مدیریت بیماری کرونا واعمال مقررات محدودیت‎های کرونایی، براساس رنگ‎بندی هرشهرستان، از صدور هرگونه مجوز برای ورود خودروهای شخصی به تهران و البرز خودداری کنند.

۹- وزارت بهداشت، درمان وآموزش پزشکی، ضمن اطلاع‎رسانی مستمر از وضعیت شیوع و بروز بیماری و دادن هشدارهای لازم به مردم، تلاش نماید؛ تا مردم ضمن رعایت پروتکل‎های بهداشتی، ازهرگونه تجمع و عدم رعایت فاصله‎گذاری اجتماعی اجتناب ورزند.

۱۰- بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران؛ سریعاً به کلیه بانک‎های عامل درسطح استان‎های البرز و تهران ابلاغ  می‎نماید؛ تا ضمن افزایش حداکثری خدمات غیر حضوری بانکی، نسبت به تعطیل نمودن تمامی شعبه‎های بانک‎ها در این دو استان، در بازه زمانی اعلامی، اقدام شود.

۱۱- ضمن یادآوری مجدد محدودیت‎های اعمالی در خصوص اصناف و مشاغل بر اساس طرح جامع محدودیت‎ها و متناسب با رنگ‎بندی شهرهای مختلف کشور، و در اجرای مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا با عنوان”تشدید اعمال محدودیت‎ها درشهرهای قرمز” تعطیلی مشاغل با نظارت اتاق اصناف به شرح ذیل، در همه شهرهای قرمز کشور در سراسر کشور، مورد تأکید قرار می‎گیرد؛

– رستوران‎ها و قهوه‎خانه‎ها ( به استثنای فعالیت‎های بیرون بر)

– تالارهای پذیرائی

– سالن‎های سینما و تأتر

– پاساژها و بازارهای سربسته

– استخرهای سرپوشیده و باشگاه‎های بدن‎سازی

– شهربازی‎ها و باغ وحش‎ها

– نمایشگاه‎های عمومی و تخصصی»

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا