کد خبر: 23080054901
ادب و هنرجامعه و فرهنگ

جشنواره بازی‌های ویدئویی؛ با هدف رشد کمی و کیفی این صنعت

لیلا ابوالفتحی

نخستین جشنواره بازی‌های ویدئویی واقعیت مجازی و افزوده (AR/VR)  با هدف ایجاد زمینه رقابت و رشد کمی و کیفی این صنعت برگزار شد.

به گزارش روابط‌عمومی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، سیدصادق پژمان، مدیرعامل بنیاد با اشاره به اینکه نخستین جشنواره بازی‌های ویدئویی واقعیت‌مجازی و افزوده به دنبال امضای تفاهم‌نامه همکاری میان این دو مجموعه از ۱۵ شهریور با انتشار فراخوان کار خود را آغاز کرد، گفت: حمایت کامل از ظرفیت‌های موجود در صنعت بازی‌های ویدئویی کشور با رویکرد تقویت تولیدات داخلی و برگزاری جشنواره‌های ملی، منطقه‌ای و جهانی به‌منظور ایجاد زمینه رقابت، میان دست‌اندرکاران فعال در صنعت سرگرمی و بازی از جمله اهداف بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای برای رشد کمی و کیفی این صنعت است.

مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای تصریح کرد: در نخستین جشنواره بازی‌های ویدئویی واقعیت‌مجازی و افزوده، تمام بازی‌سازانی‌که بازی‌هایی در این حوزه تولید کرده و توسعه داده‌اند، بدون در نظر گرفتن سال انتشار بازی، امکان شرکت در این جشنواره را داشتند.

پژمان افزود: با پایان مهلت ارسال اثر به این جشنواره در مجموع تعداد ۶۰ اثر برای ۲ بخش واقعیت‌مجازی و واقعیت‌افزوده به دبیرخانه این رویداد فرستاده شد که در نهایت ۲۰ اثر به فرایند نهایی این جشنواره راه یافتند.

از مجموع ۲۰ اثر راه‌یافته به مرحله داوری جشنواره تعداد ۱۰ اثر در حوزه بازی‌های واقعیت افزوده و ۱۰ اثر نیز در زمینه بازی‌های واقعیت مجازی است؛ همچنین در میان این آثار ۱۱ اثر برای پلتفرم موبایل و ۹ اثر برای پلتفرم pc است.

مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای گفت: در آیین اختتامیه این رویداد از ۳ بازی ویدئویی برتر واقعیت مجازی یا افزوده که بیشترین امتیاز را از بخش داوری دریافت کرده‌اند با اهدای جوایز نقدی تقدیر می‌شود.

همچنین در این مراسم از ۵ بازی برتر در زمینه‌های خاص نیز تقدیر خواهد شد.
بنا به گفته پژمان، این جشنواره به بازی رتبه اول، مبلغ ۷۰ میلیون تومان، بازی رتبه دوم ۵۰ میلیون تومان و بازی رتبه سوم، ۳۰ میلیون تومان جایزه اهدا می‌کند.

آیین اختتامیه این رویداد از ساعت ۱۴ روز ۲۵ آبان‌ در مرکز همایش‌های برج میلاد با حضور مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، مدیرعامل شرکت همراه اول و منتخبان جشنواره برگزار می‌شود.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا