کد خبر: 061201122033
روزنامهعصر انقراض (طنز)

حالا شاهد چین دوستی هستیم (طنز)

راضیه حسینی

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس: «در دولت قبل شاهد «چین هراسی» بودیم. سفر رئیسی، مقدمه‌ای برای عادی سازی روابط با چین بود.  چینی‌ها می‌توانند در دور زدن تحریم‌ها به ما کمک کنند.»

در این دولت شاهد «چین دوستی» هستیم و تا این‌جا کاملاً مشخص شده که بسیار به دردمان خورده و کارساز بوده است. از سرعت در قطار پیشرفت تا ارزانی و تنوع انواع کالاهای مورد نیاز. تا دل‌تان بخواهد در بازار کالاهای لوکس، از معتبرترین برندهاست. برندهایی که دوست‌مان چین، منحصراً برای ما ایرانی‌ها تهیه کرده و در هیچ کشور دیگری وجود ندارد.

در حالی که کشورهای دیگر هنوز هم دچار «چین هراسی» هستند و به همین خاطر اقتصاد کشورشان در حال نابودی است، ما با اقتدار در حال پیشرفتیم و عنقریب است که به قطب بزرگ اقتصادی دنیا تبدیل شویم.( البته بعد از چین)

متأسفانه دنیا هنوز از قابلیت‌های نهفته‌ی چینی‌ها خبر ندارد و به همین دلیل با مشکلات زیادی روبروست. مشکلاتی که ما به لطف دوستی با چین هرگز آنها را تجربه نمی‌کنیم.

مثلاً ما هیچ‌وقت در سردرگمی انتخاب کالاهای کشورهای مختلف قرار نمی‌گیرم. ما همیشه در آرامش، وارد فروشگاه می‌شویم و یک کالای چینی انتخاب می‌کنیم.

اصلاً این‌طور نیست که آنها چیزی را به ما تحمیل کرده باشند. ما کاملاً در اننتخاب برندهای مختلف چینی آزادیم. حتی می‌توانیم برندهای ایرانی  تولید شده در چین بخریم. این همه تنوع را کجای دنیا می‌توان یافت؟

از این بگذریم به جمله‌ی دوم آقای نماینده می‌رسیم. «سفر رئیسی می‌تواند مقدمه‌ای برای عادی‌سازی روابط با چین باشد.» کاش کمی توضیح می‌دادند چطور می‌شود ازاین عادی‌تر شد؟ یعنی ما دیگر بلد نیسیتم.

شاید لازم باشد یک سری آموزش مخصوص عادی‌تر سازی روابط گذاشته شود، تا ما هم متوجه شویم کجای زندگی‌مان، چین حضور ندارد که اضافه‌اش کنیم. حتی کابوس‌ها و رؤیاهای‌مان هم دیگر چینی شده‌اند.

در واقع احساس می‌کنیم در حال حاضر از مرحله‌ی «چین دوستی» هم عبور کرده و به «چین عشقی» رسیده‌ایم. امیدواریم تا همین مرحله رضایت مسئولان عزیز جلب شده باشد و کار به جاهای باریک‌تر نکشد.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا