کد خبر: 28030187257
روزنامهمدیریت و اقتصاد محلی

حذف ۱۹ نقطه ورود فاضلاب به کارون در اهواز تا پایان سال

مدیرعامل آبفا خوزستان درباره ورود فاضلاب از چند نقطه به رودخانه دز تاکید کرد که یکی از تکالیف و وظایف اصلی جلوگیری از ورود فاضلاب به رودخانه کارون و دز است؛ اکنون نیز تلاش ها و برنامه ریزی های زیادی صورت گرفته به طوری که تا پایان امسال ۱۹ نقطه از ۲۴ نقطه اهواز که فاضلاب از آنها وارد رودخانه می‌شود، حذف خواهند شد.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی آبفا دزفول، محمدرضا کرمی‌نژاد عصر پنجشنبه در جلسه رسمی شورای اسلامی شهر دزفول در سالن جلسات این شورا با بیان اینکه مابقی ورودی‌های فاضلاب به کارون تا اوایل سال آینده برطرف خواهد شد، افزود: طی سال‌های گذشته برای ۳ محل از جمله فاضلاب چم گلک از بانک جهانی وام دریافت شده است.

او ادامه داد: این طرح در شرایط پیشرفت ۶۰ تا ۷۰ درصدی رها شده بود؛ اما خوشبختانه با تلاش ‌ای صورت گرفته این ۳ محل شامل چم گلک، کهنگ و منطقه ای در اهواز دوباره وارد فاز اجرا شده است.

مدیرعامل آبفا خوزستان افزود: در این راستا مناقصه‌ای برگزار کردیم و با تعیین پیمانکار مشکل ورود فاضلاب چم گلک به رودخانه دز برطرف خواهد شد.

کرمی‌نژاد درخصوص ورود فاضلاب زیباشهر به رودخانه دز نیز گفت: به دنبال احداث تصفیه خانه‌ای در زیباشهر هستیم تا فاضلاب در همان منطقه منتقل و تصفیه شود سپس در حوزه کشاورزی یا صنعتی مورد استفاده قرار گیرد، بنابراین رفع این مشکل در دستور کار آبفای خوزستان است.

او با تاکید بر اینکه پیگیر رفع مشکلات آب و فاضلاب کوی پیام نور و مدرس خواهم بود، افزود: یک گروه جهادی با هماهنگی آبفای خوزستان در کوی پیام نور مستقر شده که قطعا از طریق این گروه و آبفای منطقه دزفول پیگیر رفع مشکلات کوی پیام نور خواهیم بود.

مدیرعامل آبفای خوزستان با اشاره به مشکل افت فشار آب در جاده بن جعفر، گفت: از طریق یک حلقه چاه که در منطقه مصلی در حال حفاری، لوله گذاری و نصب پمپ است، این مشکل ظرف چندروز آینده برطرف می‌شود.

کرمی‌نژاد در ادامه با بیان اینکه دزفول در حوزه آب همواره پیشتاز بوده و در حوزه فاضلاب نیز چندان عقب نبوده است، افزود: مشکلات فاضلاب دزفول ظرف ۲ سال آینده از طریق اعتباراتی که در حال پیگیری هستیم برطرف می‌شود.

او تاکید کرد: با تمام توان در راستای رفع مشکلات حوزه آب و فاضلاب دزفول تلاش خواهم کرد ضمن اینکه از مسئولان شهرستان نیز تقاضا دارم مشکلات این حوزه را با آبفا منطقه دزفول در میان گذارند تا در سریع‌ترین زمان ممکن برطرف شوند.

 

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا