کد خبر: 26020026961
بانک و بیمهسلامت و رفاه

حذف ۲۵ میلیون صدور دفترچه بیمه تأمین اجتماعی در طول سال

معاون درمان سازمان تأمین اجتماعی گفت: با حذف دفترچه‌های کاغذی از صدور سالانه ۲۵ میلیون جلد دفترچه جلوگیری و در هزینه چاپ و تهیه کاغذ صرفه‌جویی شده است.

به گزارش ایلنا، مهرداد غریب در مراسم معارفه مدیرکل جدید تأمین اجتماعی استان اردبیل به شرکای سازمان تأمین اجتماعی و تشکل‌های کارگری، کارفرمایی و بازنشستگی به عنوان بازوان توانمند سازمان تأمین اجتماعی اشاره کرد و گفت: ما در انجام وظایف سنگین نیازمند انسجام مدیریتی در سطح ملی و استانی هستیم.

وی تصریح کرد: با حضور مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی در دو سال اخیر در رأس این سازمان، خدمات بی‌نظیری در بخش‌های بیمه‌ای و درمانی آغاز شده و همچنان این فعالیت‌ها با قوت ادامه دارد.

معاون درمان سازمان تأمین اجتماعی اظهار کرد: اگر زمانی حذف دفترچه‌های کاغذی و تمدید اعتبار آن‌ها آرزوی دست نیافتنی بود، از اسفندماه سال گذشته و در یک زمانبندی یک‌ساله سعی کردیم تا به صورت کامل صدور دفترچه‌های درمانی تأمین اجتماعی از چرخه حذف شده و با ارائه کد ملی بیمه‌شدگان از خدمات مختلف استفاده کنند.

غریب افزود: از آبان ماه سال گذشته اجرای طرح ۳۰۷۰ به صورت ملی آغاز شده و در قالب این طرح ۳۰ خدمت برای کاهش ۷۰ میلیون بار مراجعات به انجام می‌رسد که این خدمات عمدتا به صورت الکترونیکی و غیرحضوری است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: در قالب اجرای این طرح سالانه ۲۵ میلیون دفترچه تأمین اجتماعی دیگر صادر نمی‌شود و از ۱۰۰ میلیون بار مراجعات هموطنان در طول سال به شعبات تأمین اجتماعی جلوگیری خواهد شد.

غریب رضایتمندی ۷۵ درصدی بیمه‌شدگان را از این خدمات غیرحضوری یادآور شد و اضافه کرد: با وجود اینکه تأمین اجتماعی از تنوع خدمات و مخاطبان برخوردار است اما چنین اقدامات و حرکت‌هایی به تقویت این سازمان و شرکای آن کمک کرده است.

وی به افزایش ۱۰ برابری پرداخت تسهیلات برای مستمری‌بگیران و افزایش سهم سازمان در پوشش بیمه‌ای تکمیلی اشاره کرد و ادامه داد: در حوزه درمان نسخه‌نویسی الکترونیکی تحول عظیمی را به وجود آورده که در همه مناطق کشور این طرح با قوت در حال اجراست.

غریب در مورد متناسب‌سازی حقوق مستمری‌بگیران و بازنشستگان نیز بیان کرد: در سال ۹۸ میزان دریافتی این افراد یک میلیون و ۶۰۰ هزار تومان با پرداخت ۳۰ سال حق بیمه بود که در فروردین امسال این رقم به چهار میلیون ۳۰۰ هزار تومان افزایش یافته است.

وی تصریح کرد: حداقل دستمزد در سال جاری دو میلیون و ۶۵۵ هزار تومان است در حالی که یک مستمری‌بگیر چهار میلیون و ۳۰۰ هزار تومان دریافتی دارد که سه برابر سال‌های گذشته است.

معاون درمان سازمان تأمین اجتماعی به ارائه خدمات رایگان برای سالخوردگان در مراکز بیمارستانی و درمانگاهی و همچنین تأمین ۸۹ هزار میلیارد تومان اعتبار در بودجه ۱۴۰۰ برای کمک به سازمان تأمین اجتماعی و پرداختی بدهی دولت به این سازمان اشاره کرد و گفت: از تلاش و پیگیری‌های نمایندگان مجلس در این زمینه قدردانی می‌کنیم.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا