کد خبر: 12110067873
اقتصاد

خارجی‌ها کدام زیورآلات ایرانی را پسند می‌کنند؟

عضو هیات مدیره اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان طلا، نقره و سنگهای قیمتی کشور گفت:‌یکی از مهم‌ترین کارهایی که ما طی این سالها انجام داده ایم و توانسته ایم به وسیله آن توجه بازارهای جهانی را به آن‌ جلب کنیم و تاییدیه میراث فرهنگی را هم به دست آورده ایم ، احیای زیور آلات دوران هخامنشی است.

به گزارش همشهری آنلاین،‌ ریتا نیک فرجام  در حاشیه برگزاری  سیزدهمین نمایشگاه بین المللی طلا، نقره، جواهر و صنایع وابسته گفت: این نمایشگاه فرصت خوبی برای ارائه تولیدات داخلی و نمایش آنها به علاقمندان این صنعت است و امسال با توجه به اینکه سال گذشته نتوانستیم به دلیل مشکل کرونا این نمایشگاه را برگزار کنیم با استقبال بسیار خوبی مواجه شده ایم.

وی افزود : یکی از ویژگی‌های این نمایشگاه فروش محصولات بدون ارزش افزوده است که می تواند برای علاقمندان به خرید، نکته قابل توجهی باشد.

نیک فرجام که ریاست کارگروه هنر، صنعت و صنایع دستی را نیز به عهده دارد در ادامه گفت: یکی از مهم‌ترین کارهایی که ما طی این سالها انجام داده ایم و توانسته ایم به وسیله آن توجه بازارهای جهانی را به آن‌ جلب کنیم و تاییدیه میراث فرهنگی را هم به دست آورده ایم ، احیای زیور آلات دوران هخامنشی است.

وی افزود: احیای این زیورآلات و کار جواهرات با الهام از زیورآلات این دوران توانسته است فرصت خوبی برای کارآفرینی و فروش در سطح بین المللی را برای هنرجویان و متخصصان این رشته فراهم کند.

وی همچنین گفت: از اقداماتی که ما برای توسعه این صنعت انجام داده ایم ۱۷ سال فعالیت در حوزه آموزش این حرفه است که در حال حاضر به شکل گیری مدرسه جواهرات در آمده است.

نیک فرجام در ادامه افزود: همه تلاش ما و دست اندر کاران این حوزه برای این است که بتوانیم ایجاد کار آفرینی  آموزش و راه یابی به بازارهای داخلی و جهانی داشته باشیم و علاقمندان این صنعت ارز آور را تشویق و حمایت کنیم .

وی افزود: همه افرادی که توسط ما آموزش و مشغول به کار می شوند مورد حمایت ما قرار می‌گیرند و در واقع محصولات تولید شده آنها بازار فروش دارند.

ایران جزو هفت کشور اول تولیدکننده طلا و جواهرات در دنیا

سیدحجت شفاهی رئیس اتحادیه تولید کنندگان و صادر کنندگان طلا، جواهر و سنگ‌های قیمتی ایران شفاهی نیز در حاشیه برگزاری این نمایشگاه گفت: صنعت طلا و جواهر در صورت آماده کردن زیرساخت ها، می‌تواند به عنوان جایگزین خوبی برای صنعت نفت و فرآورده‌های آن به شمار آید.

وی ادامه داد: ایران از نظر فناوری و شیوه‌های جدید صنعت با مشکلی روبرو نیست و تنها چالشی که در حال حاضر در مقابل این صنعت وجود دارد آیین نامه‌ها و بخشنامه‌های دست و پا گیر در حوزه تولید به ویژه صادرات است.

شفاهی گفت با توجه به اینکه ایران جزء هفت کشور اول تولیدکننده طلا و جواهرات در دنیا است پتانسیل خوبی برای صادرات این محصولات وجود دارد و  کشورهای حوزه خلیج فارس را بازار خوبی برای مصرف مصنوعات طلای ایرانی دانست.

وی گفت: صنعت طلا یک صنعت با اشتغالزایی بالا است، اما ایجاد اشتغال در این حوزه ملزم به همکاری سازمان‌ها و دولتمردان و ورود تجهیزات به این صنعت است.

به گفته او، معرفی جدیدترین محصولات و توانمندی‌های تولید داخلی، آشنایی تولید کنندگان با نوین‌ترین طرح‌ها و برنامه‌های این صنعت دسترسی به سلایق مصرف کنندگان داخلی و خارجی و ایجاد رقابت در تولید، صادرات و خدمات از اهداف برگزاری بین المللی طلا، نقره، جواهر و صنایع وابسته است.

وی با بیان اینکه این نمایشگاه طی ۴ روز از ساعت ۸ تا ۱۵ آماده بازدید علاقمندان است، گفت: در این نمایشگاه انواع جواهر، نقره، سنگ‌های قیمتی، ساعت، ماشین آلات، ابزارآلات، تجهیزات مربوط به طراحی و تولیدات طلا، جواهر، نقره، سنگ‌های قیمتی، توانمندی‌های این صنعت به معرض دید بازارهای هدف و عموم قرار می‌گیرد.

شفاهی افزود: همچنین اتحادیه ها، انجمن ها، تشکل‌های مربوطه، مراکز آموزشی، پژوهشی، تحقیقاتی مربوط به موضوع نمایشگاه، دست اندرکاران در امر طراحی و بخش اکتشافات و استخراجات معادن طلا و نقره، جواهر و سنگ‌های قیمتی نیز در این نمایشگاه حضور دارند.

مریم آشوری فر، مسئول آموزش طراحی کارگروه هنر، صنعت و صنایع دستی غرفه این اتحادیه نیز گفت: در طول برگزاری این نمایشگاه علاقمندانی که مایل به آموزش و فراگیر رشته های مرتبط با طلا و نقره و سنگ و جواهرات بودند با پر کردن فرم هایی که در اختیارشان گذاشتیم‌ ثبت نام کردند و می توانند مراحل آموزش تئوری و عملی را با راهنمایی مسئولان مربوطه پشت سر گذاشته و مدارک مرتبط را دریافت کنند.

وی افزود: این نمایشگاه و فرصتی که اتحادیه در اختیار هنر جویان قرار داده امکان خوبی برای آموزش این هنر و صنعت است و می تواند جوانان علاقمند به این رشته را به خوبی جذب و فرصت اشتغال زایی برای آنها فراهم کند.

سیزدهمین نمایشگاه بین المللی طلا، نقره، جواهر و صنایع وابسته از تاریخ ۹ بهمن ماه آغاز شده و تا امروز ۱۲ بهمن ماه در محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی تهران دایر است.

در این نمایشگاه بیش از ۱۲۰ شرکت داخلی از استان‌های مختلف حضور دارند و جدیدترین تولیدات، دستگاه‌ها و تجهیزات و طرح‌های تولیدی طلا، نقره و جواهرات را به نمایش گذاشتند.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد
دکمه بازگشت به بالا