کد خبر: 06040034597
ورزش

دایی: رونالدو یکی از سه بازیکن برتر تاریخ فوتبال است / رکورد او هم روزی می‌شکند

مهاجم سابق تیم ملی فوتبال ایران درباره رسیدن کریستیانو رونالدو به رکورد او صحبت کرد.

به گزارش ایلنا و به نقل از یورونیوز، علی دایی ، مهاجم سابق تیم ملی فوتبال ایران رکورد بیشترین گل زده در سطح مسابقات ملی را در اختیار داشت تا اینکه چهارشنبه کریستیانو رونالدو دو پنالتی مقابل فرانسه زد و به رکورد او رسید.

در شرایطی که رونالدو پرتغالی به شکستن رکورد نزدیک است، دایی به یورونیوز گفت که او “احساس خوبی در مورد آن دارد” و “خوشحال است” که “توسط یک بازیکن که یک قهرمان واقعی در زمین و یک جنتلمن خارج از زمین است.” شکسته می‌شود.

رونالدو می‌تواند در دیدار پیش روی پرتغال برابر بلژیک که روز یکشنبه(امروز) از دور یک هشتم نهایی یورو ۲۰۲۰، از ۱۰۹ گل دایی پیشی بگیرد.

دایی به یورونیوز گفت: “من همیشه به [کریستیانو رونالدو] افتخار می‌کردم. او یکی از سه بازیکن برتر فوتبال جهان است و در میان کسانی است که فراموش نمی‌شوند.”

دایی افزود: “رونالدو طی سال‌ها ثابت کرده که با پشتکار، سخت کوشی و حرفه‌ای بودن می‌توان به اهداف زیادی دست یافت.”

پیش از این دایی در شبکه‌های اجتماعی به رونالدو تبریک گفت که فوتبالیست پرتغالی پاسخ داد: “قهرمانان واقعی برای همیشه قهرمان می‌مانند. من بسیار افتخار می‌کنم که چنین سخنان مهربانی را از یک الگوی عظیم مانند شما می‌خوانم.”

دایی ۱۰۹ گل خود را بین سال‌های ۱۹۹۳ تا ۲۰۰۶ به ثمر رساند در حالی که اولین گل بین المللی رونالدو در سال ۲۰۰۴ در مسابقه‌ای برابر یونان در جریان مسابقات قهرمانی اروپا به ثمر رسید.

دایی درباره رونالدو گفت: “او همچنین نمونه‌ای از یک انسان خوب خارج از زمین است که کارهای خوبی را انجام داده است.”

اما او گفت رونالدو، که ممکن است به زودی به رکورد بالاترین گلزن در فوتبال بین المللی مردان دست پیدا کند، رکوردی از خود برجای می گذارد که در نهایت می‌تواند توسط دیگران شکسته شود.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا