کد خبر: 20020025745
روزنامهمجلس

در دفاع از ثبات مدیریت و پرهیز از آزمون خطا

جناب آقای محمد سرگزی

نماینده محترم مردم شریف سیستان در مجلس شورای اسلامی

سلام علیکم

از اینکه حضرتعالی را در نامه‌ای سرگشاده مورد خطاب قرار می‌دهم، پوزش می‌خواهم اما ذکر چند مورد در باب تصویب و اجرای منطقه آزاد سیستان لزوم چنین روش خطابی است.

جناب آقای دکتر سرگزی چندی پیش مصاحبه‌ای از جنابعالی با خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) را مبنی بر تاثیرات منطقه آزاد در زندگی اهالی منطقه مطالعه کردم، در این گفت‌و‌گوی خبری از دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد مطالبه کرده بودید تا برای پیگیری امور اجرایی منطقه آزاد، مدیری برای پروژه منطقه آزاد سیستان را معرفی کند.

 با مطالعه این خبر به این نتیجه رسیدم که تبلیغات هواداران‌تان مبنی بر اینکه پیگیری‌ها و رایزنی‌های شما باعث تصویب این لایحه شده، صرفا یک هیاهوی رسانه ای است زیرا جنابعالی اطلاع ندارید که مدیر پروژه منطقه آزاد سیستان در دولت یازدهم و در دوره استانداری علی اوسط هاشمی منصوب شد و از آن زمان تا کنون پیگیر امور این لایحه بود. برای تصدیق این  موضوع شما را به آرشیو اخبار نشست خبری آقای منصور حجازی‌نیا با اصحاب رسانه ارجاع می دهم.

برادر عزیزم شما از وجود مدیر پروژه منطقه آزاد سیستان و پیگیری‌های وی بی‌اطلاعید اما هم اکنون شاهد تبلیغاتی هستیم که محتوای آن چیزی جز تمام کردن ماحصل تصویب منطقه آزاد سیستان به نام شما نیست. اگر تمام این محتوای تبلیغاتی در باب اهتمام و تلاش شما برای تصویب این لایحه واقعیت می داشت، می بایست شاهد حداقل یک جلسه میان شما و مدیر پروژه منطقه آزاد سیستان می‌بودیم.

شنیده‌ها حاکی از آن است که از جانب جنابعالی فردی غیر‌بومی برای تصدی پست مدیر پروژه منطقه آزاد سیستان به دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد معرفی شده است که جای تامل دارد. در وهله اول، ابقا و حمایت مدیر فعلی پروژه در این جایگاه به دلیل آگاهی از منطقه، طرح و نقشه‌های مصوب، ضرورت پروژه و تعصب فرد به این منطقه حائز اهمیت است. در وهله دوم، قطعا میدان دادن به بومیان نسبت به افراد غیر ارجحیت دارد. در وهله سوم، انتصاب فرد جدید چیزی جز هدر دادن زمان را در پی نخواهد داشت.

برادر بزرگوارم  همانطور که مستحضر هستید سیستان از دیرباز محل آزمون و خطا بوده و وضع فعلی این منطقه ،نتیجه آن است. از حضرتعالی انتظار می‌رود با حمایت از ثبات مدیریتی در این پروژه و اتخاذ تدبیری صحیح، زمینه را برای انتفاع مردم از این طرح فراهم کنید نه اینکه با معرفی  فردی غیربومی به روند آزمون و خطاهای مدیریتی ادامه دهید. در تمامی مناطق آزاد بر انتصاب نخبگان همان استان برای تصدی منطقه آزاد تاکید می‌شود؛ به عنوان مثال، در منطقه آزاد انزلی پس از رفتن محمدولی روزبهان در یک کش و قوس سیاسی بالاخره علی‌اوسط اکبری مقدم معاون اسبق هماهنگی امور عمرانی استانداری گیلان به عنوان مدیرعامل منطقه آزاد انزلی منصوب شد، اما  متاسفانه ما شاهد عکس این ماجرا در منطقه سیستان هستیم.

نماینده محترم مردم شریف سیستان در مجلس شورای اسلامی ابراز نفوذ افراد در چنین پروژه هایی برای سهم خواهی دور از ذهن نیست، حواسمان باشد سهم خواهی افراد منجربه شکست های پی درپی پروژه در گام نخست نشود.

از ایزد منان عمری طولانی و بابرکت برای حضرتعالی و تمامی خدمتگزاران صدیق نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران که همواره جهت اعتلای ایران اسلامی می کوشند خواستارم.

با سپاس فراوان

فرشید عابدی

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا