کد خبر: 120701103434
اقتصاداقتصاد کلانانرژیبازرگانی

دعوت از ایرانیان خارج کشور برای سرمایه گذاری در مناطق آزاد

دبیرشورایعالی مناطق آزاد گفت: مناطق آزاد با تامین زیرساخت های بین المللی لازم برای فعالین اقتصادی، از حضور ایرانیان خارج از کشور برای سرمایه گذاری در این مناطق استقبال می کند.

به گزارش تسنیم، سعید محمد اظهار کرد:‌ مناطق آزاد در دنیای امروز از جایگاه ویژه و انکارناپذیری در رونق اقتصادی کشورها برخوردار هستند. یکی از اصلی ترین مزیت های آنها، تسهیل سرمایه گذاری در این مناطق است؛ چراکه در سرزمین اصلی فرآیندهای اداری پیچیده‌تری در این زمینه وجود دارد و این مناطق موظف به تسهیل و تسریع این موانع هستند. اما متاسفانه در کشور ما از این مزیت ویژه برای جذب سرمایه‌گذاران ایرانی خارج از کشور به درستی استفاده نشده است.

وی افزود: سرمایه گذاران ایرانی بسیاری در کشورهای مختلف جهان در حال فعالیت هستند، بسیاری از آنها تمایل دارند در کشور خودشان سرمایه گذاری کنند. اگر بستر مناسب در این زمینه فراهم شود، بدون شک، اتفاق بزرگی در مناطق آزاد کشور رقم می خورد و این مناطق به جایگاه و کارکرد اصلی خود نزدیک می شوند.

وی ادامه داد: این سرمایه گذاران به دلیل داشتن تجربه‌های بین‌المللی و ارتباطات گسترده اقتصادی و تجاری و مالی در سطوح عالی اقتصادی در کشورهای مختلف به راحتی تحت تاثیر پروپاگاندای دشمنان ایران و جوسازی‌های رسانه‌ای قرار نمی‌گیرند و با ثبات و آرامش، فعالیت اقتصادی خود را آغاز کنند و با توجه به دانش و مهارت کافی که در اختیار دارند می‌توانند نسلی جدید در این حوزه تربیت و به کشور تقدیم کنند.

دبیر شورایعالی مناطق آزاد گفت: تحریم‌های ظالمانه دشمنان ایران و انقلاب بسیاری از فعالان اقتصادی ما در سال‌های گذشته دچار مشکلات فراوان شده اند و از این طریق می توان بخشی از این عقب ماندگی ها را جبران کرد و این فعالان اقتصادی را ارتقاء دهیم.

محمد بهره‌گیری از ظرفیت‌های پیمان شانگهای را در تحقق این امر مهم دانست و افزود: مناطق آزاد می‌توانند با تامین زیر ساخت های لازم به منظور راه اندازی بانک آفشور، بیمه آفشور و بورس بین الملل، شتاب مطلوبی نسبت به تامین نیازمندی های فعالیت های بین المللی فراهم کند.

وی با دعوت از ایرانیان خارج از کشور برای سرمایه گذاری در مناطق آزاد کشور اضافه کرد: در این زمینه چند نکته حائز اهمیت است؛ اول اینکه باید سیاسی بازی را به کلی کنار بگذاریم و فقط به پیشرفت کشور توجه کنیم و هیچ دغدغه‌ای جز این نداشته باشیم. دوم اینکه تخصص، مهارت و کارنامه درخشان افراد در این زمینه را در اولویت قرار دهیم تا به بیشترین بازدهی برسیم.

سوم اینکه؛ نهایت تلاش خود را به کار ببندیم تا از بروز هرگونه فساد جلوگیری کنیم؛ زیرا وجود فساد، تخصص و شایستگی را به کلی کنار می زند و موانع بسیاری در این راه ایجاد می کند.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا