کد خبر: 05100062437
اقتصاداقتصاد کلان

رئیس سازمان برنامه‌ و بودجه: ریشه رشد نقدینگی در بودجه کنترل می‌شود

رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: در بودجه منابع و مصارف باهم همخوانی  دارند، درآمدها واقعی دیده‌شده و هزینه‌های دولتی به‌غیر از حقوق کاهش داشته است، چراکه کسری بودجه‌ برای دولت خط قرمز است.

به گزارش مهر به نقل از سازمان برنامه و بودجه، سید مسعود میرکاظمی، رئیس سازمان برنامه و بودجه در جلسه ستاد بودجه ۱۴۰۱ اظهار کرد: کسانی که با نگاه کارشناسی و رویکرد علمی نظراتی درباره بودجه دارند، موردتوجه قرار می‌گیرند و حتی اگر در موارد محدودی بودجه نیاز به اصلاح داشته باشد، آماده انجام آن هستیم.

وی افزود: در بودجه ۱۴۰۱ منابع و مصارف باهم همخوانی دارند، درآمدها واقعی دیده‌شده و هزینه‌های دولتی به‌غیراز حقوق کاهش داشته است، چراکه کسری بودجه برای دولت خط قرمز است.

میرکاظمی تصریح کرد: نرخ تورم نقطه به نقطه برای سومین ماه متوالی کاهشی بوده و در آذر ۰,۵ درصد تنزل پیداکرده؛ موضوعی که نشان‌دهنده رویکرد درست دولت در عدم استفاده از پول پرقدرت است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه با بیان اینکه دولت در سال آینده به دنبال کنترل و کاهش قابل‌توجه تورم البته نه به شیوه رکود بلکه باانضباط مالی و پولی است، افزود: به دستور رئیس‌جمهور پیوست عدالت بودجه تدوین و در حال نهایی شدن است تا جهت‌گیری‌های دولت برای پیشرفت متوازن کشوری بهتر مشخص شود.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا