کد خبر: 30110070143
تولید و بازرگانیصنعت و معدن

رئیس هیات‌مدیره کنسروسازی یاران: برند، قول آن شرکت به مشتریانش است

ناعمه شاهوردی لو

رئیس هیات‌مدیره کنسروسازی یاران با تاکید بر اهمیت برند در بازاریابی عنوان کرد که برند قول یک شرکت به مشتریانش و پاسخی به انتظارات مخاطبان داخلی و خارجی درباره محصولات و خدمات سازمان است.

مصطفی زفرقندی، رئیس هیات‌مدیره کنسروسازی یاران به گفت‌وگو با عصر اقتصاد پرداخت.

او درباه برندسازی گفت: برند نقطه تمایز شرکت از سایر رقباست؛ در نتیجه شرکت کنسروسازی یاران با برند «محفل» توانسته است که با ارائه محصولات با کیفیت طبق استانداردهای سازمان غذا و دارو در بین رقبا از امتیازات ویژه‌ای برخوردار باشد.

مطالب پیشنهادی

-از نظر سلامت و امنیت غذایی این شرکت تا چه حد توانسته معیارهای استاندارد جهانی را رعایت کند؟

اهمیت غذایی به معنی دسترسی همه مردم در تمام اوقات به غذای کافی برای داشتن یک زندگی سالم تعریف شده است اما با اعمال تحریم‌های جدید مقوله استاندارد غذا به یکی از دغدغه‌های مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان بدل شده است؛ لذا با توجه به مشکلات بسیار در صنعت کنسروسازی شامل مواد اولیه مثل روغن  و … این شرکت توانسته است علاوه‌ بر تولیدات داخلی در صادرات نیز رتبه اول را کسب و به منظور معیارهای استاندارد مقام نخست را از آن خود کند .

-بسته‌بندی کنسرو ماهی از نوع شیشه ایده جدید از سمت شما بود، آیا از لحاظ هزینه و حمل‌ونقل مقرون به صرفه است؟

خطوط بسته‌بندی کنسروسازی یاران حدود ۴ سال قبل از اروپا به شرکت انتقال داده شده است، لذا با توجه به ذائقه مردم و دید آن‌ها در نوع بسته‌بندی شیشه‌ای، متاسفانه سازمان غذا و دارو و سازمان استاندارد، از این ایده استقبال نکرده و مجوز به شرکت داده نشد.

درباره مواد اولیه هم برای مواد غذایی و هم بسته‌بندی با چه چالش‌های مواجه بودید و برای برون‌رفت از این مشکلات چه تدابیری اندیشیده‌اید و تا چه میزان تولیدات این شرکت داخلی است؟

پیرو تدابیر سازنده مقام معظم رهبری در شعار سال ۱۴۰۰ تولید، پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها مشکلات و موانع پیش رو در زمینه مواد اولیه و بسته‌بندی بیشتر ناشی از محدودیت‌های داخلی است که انتظار داریم در سالی که با عنوان سال تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها نام گرفته است. این موانع برطرف شود تا در نهایت زمینه ایجاد اشتغال و رونق تولید در کشور فراهم شود؛ لذا شرکت کنسروسازی یاران با بهره از توان تخصصی مدیران خود توانسته است، ۱۰۰ درصد تولیدات خود را با تکیه بر مواد اولیه داخلی تامین و با بهترین کیفیت در بین رقبا به دست مصرف‌کنندگان برساند .

– سال‌های اخیر برای صادرات با چه مشکلاتی مواجه بودید و چه تلاشی برای رفع آن از طرف شما و مسئولان انجام شده است؟ آیا رشد ارزآوری داشته‌اید؟

قوانین کنونی حاکم بر صادرات کشور متناسب با اوضاع تحریمی است. صنایع کوچک کنسروسازی بیشترین حجم از اشتغال را شامل می‌شود و میزان بیشتری از کارت بازرگانی را در اختیار دارند. مسائلی مانند موضوع رفع تعهد ارزی، مالیات بر ارزش افزوده، تامین مواد اولیه و حذف واردات بدون انتقال ارز به عنوان معضل جدی هستند که در عمل فعالیت‌ها را تحت تاثیر خود قرار داده است .

– با توجه به اهمیت دادن شما به ذائقه مشتری آیا این توجه برای مشتریان خارج از کشور هم لحاظ شده است؟ چگونه جوابگوی تنوعات متعدد می‌شوید تا رضایت مصرف‌کننده جلب شود؟

هر نوع تولید از سوی تولیدکنندگان داخلی از جمله کنسروسازی یاران بر اساس ذائقه و سفارش کشور سفارش‌دهنده انجام می‌شود؛ لذا برای هر کشور و بر اساس استاندارد همان کشور تولید انجام و صادرات انجام می‌شود و مجتمع کنسروسازی یاران با برند محفل توانسته است جایگاه خود را در سطح بازار جهانی حفظ کند و در نهایت در بین رقبا جایگاه خوبی در خاورمیانه داشته باشد. تا جایی پیش خواهد رفت که با تنوع در ذائقه مصرف‌کنندگان داخلی و خارجی نظر مشتریان خود را با کیفیت و رضایت مطلوب برساند.

مجتمع کنسروسازی یاران با هدف تولید و توزیع غذای سالم و با کیفیت در سال ۹۷ با به کارگیری بروزترین ماشین‌آلات صنایع غذایی و بهره‌گیری از مجرب‌ترین کارشناسان عرصه صنعت غذا در شهرک صنعتی پایتخت شروع به فعالیت کرد.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا