کد خبر: 05110066779
توسعه و اقتصاد ملی

رتبه سوم بندر چابهار در واردات کالای اساسی

مدیر کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان گفت: نزدیک به یک میلیون تن گندم از ابتدای امسال از بندر چابهار وارد کشور شده و این بندر با مشارکت در واردات ۱۱ درصد از کل واردات کالاهای اساسی کشور رتبه سومین بندر بین بنادر تجاری کشور را به خود اختصاص داده است.

به گزارش ایسنا، بهروز آقایی با اشاره به اینکه وجود تجهیزات استراتژیک و انتقال و حمل یکسره کالا از کشتی و هماهنگی موثر با سایر دستگاه‌های مرتبط از جمله مهمترین عوامل دستیابی به این رکورد است افزود: قریب به ۲ میلیون تن کالای اساسی کشور از ابتدای امسال از طریق بندر چابهار وارد کشور شده است که از این مقدار  ۹۲۰ هزار تن را واردات گندم با سهم واردات ۱۶ درصد به خود اختصاص داده است.

وی اضافه کرد: ۱۱ درصد از کل واردات کالاهای اساسی کشور شامل ذرت دامی، گندم، برنج، جو و شکر از طریق بندر چابهار وارد کشور شده است.

آقایی تصریح کرد: تسهیل و تسریع در تخلیه و بارگیری ایمن کالا و ارسال به مقاصد مصرف همواره یکی از اولویت های بندر چابهار قرار دارد.

مدیر کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان همچنین درباره اجرایی شدن طرح های توسعه ای این بندر، گفت: با افتتاح فاز یک بندر شهید بهشتی چابهار در سال ۱۳۹۶ توسعه چشمگیری در زیرساخت ها و روساخت های بندر چابهار صورت گرفت؛ از جمله می توان به احداث ۵ پست اسکله به طول ۱۷۰۰ متر و عمق ۱۶.۵ متر و تأمین تجهیزات استراتژیک تخلیه، بارگیری برج مکنده غلات، جرثقیل های ساحلی و تجهیزات جابه جایی و چینش کانتینر با بیش از ۱۵ میلیون تن ظرفیت تجهیزاتی اشاره کرد که این امکانات توانسته است این بندر را به مطلوب ترین درگاه تجاری کشور مبدل سازد و سبب افزایش ظرفیت اسمی این بندر به ۸ میلیون ۵۰۰ هزار تن شده است.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا