کد خبر: 020801105711
روزنامهمدیریت و اقتصاد محلی

رشد ۲۹ درصدی عملیات تخلیه‌وبارگیری در بندر چابهار

مدیر کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان از رشد ۲۹ درصدی عملیات تخلیه‌وبارگیری بندر چابهار در نیمسال نخست سال جاری خبر داد.

قاسم عسکری‌نسب در بازدید از طرح های توسعه این بندر چابهار، با اشاره به اینکه میزان عملیات تخلیه و بارگیری کالا اعم از کالاهای اساسی، نفتی، غیرنفتی و کانتینری بندر چابهار طی شش ماهه نخست سال جاری معادل ۱ میلیون و ۷۸۱ هزار و ۵۰۵ تن بود، اظهار کرد: مجموع عملیات تخلیه و بارگیری در بندر چابهار طی مدت مذکور در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته حاکی از رشد ۲۹ درصدی است.

او ادامه داد: میزان عملیات تخلیه و بارگیری کالاهای اساسی در بندر چابهار طی نیمسال نخست سال جاری ۹ درصد، کالاهای نفتی و پتروشیمی ۶.۵ درصد و کالاهای غیرنفتی ۴۸.۲ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد داشته است.

مدیر کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه ایمنی بندری چابهار در نیمسال نخست سال جاری ۴۱ درصد رشد داشته است، عنوان کرد: همچنین ایمنی دریایی این بندر در مدت مذکور در مقایسه با مدت مشابه سال ۱۴۰۰ رشد ۴۳ درصدی داشته است.

عسکری‌نسب با بیان اینکه واگذاری فاز ۲ طرح توسعه بندر شهیدبهشتی به عنوان یک فرصت سرمایه‌گذاری خارجی به شمار می‌رود، اعلام کرد: مشخصات فاز ۲ طرح توسعه بندر شهیدبهشتی چابهار شامل احداث و تجهیز برای پهلودهی شناورهای نسل هشتم در طول ۱۰۰۰ متر اسکله با ۳۵ هکتار محوطه کانتینری است و ظرفیت سالانه آن ۲۷ میلیون تن با آبخور ۱۹ متری است.

وی همچنین با تاکید بر ضرورت و تسریع در انجام مطالعات و احداث شبکه ریلی بندر چابهار، تصریح کرد: انجام مطالعات احداث کریدور دسترسی بندر شهیدبهشتی نیز امری ضروری است و در عین حال باید شاهد تامین و جایگزینی شناورهای خدماتی با اولویت یدک کش باشیم.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا