کد خبر: 05110066807
روزنامهعصر انقراض (طنز)

روزهای شهروند، یک بازی بومی و داخلی (طنز)

راضیه حسینی

عضو کمیسیون تلفیق: «با حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی، قیمت گوشت و مرغ و روغن حداکثر دوبرابر می‌شود. اگر افزایش قیمت‌ها در همین حد باشد، با یارانه‌هایی که پرداخت می‌شود قابل تحمل است.»

از آن‌جایی که ما همیشه دل‌مان می‌خواهد در هر زمینه‌ای خودکفا باشیم، حتی به غلط،(اصلاً به صنعت خاصی اشاره نمی‌کنیم و منظورمان هم خودروسازی نیست) تصمیم گرفتیم در زمینه رئالیتی‌شوها هم خودکفا شویم.

اصلاً چه معنی دارد برویم بازی‌های خارجی را کپی‌برداری کنیم؟ «جوکر» و «شب‌های مافیا» هرچقدر هم جذاب باشند به پای محصول وطنی خودمان نمی‌رسند.

 مسابقه‌ای کاملاً رئال و بدون شوی تلویزیونی. در واقع تلفیقی از شب‌های مافیا و اسکوئید گیم، ولی بسیار جذاب‌تر از این‌ها. در این مسابقه هر کسی توانست بیشتر تحمل کند و زنده بماند برنده است. اسمش را هم می‌گذاریم «روزهای شهروند».

در این بازی، مسئولان سعی می‌کنند تا جایی که شده شهروندها را تحت فشار قرار دهند. از گرانی خودرو و مسکن گرفته تا گوشت و مرغ. بازی، شب ندارد و در همان روز تعدادی از شهروندان از بین می‌روند.

مرحله بعد کمی سخت‌تر می‌شود و با وجود همه گرانی‌ها، یک زامبی با نام خودروی داخلی هم وارد می‌شود. این مرحله بیشترین تلفات را دارد و هر کسی که زنده ماند، وارد مرحله سخت‌تر می‌شود.

این‌جا دیگر بازی خیلی جدی می‌شود. غول گرانی‌، قدرتمندتر وارد میدان ‌شده و با هر حرکت، کلی شهروند را زیر دست و پا له می‌کند.

این بازی تا زمانی که حتی یک شهروند زنده بماند ادامه خواهد داشت و بنابر پوست‌کلفتی شهروندها مراحل بازی سخت‌تر می‌شود.

در قوانین «روزهای شهروند» آمده که شهروندها موظف هستند در طول بازی لبخند به لب داشته باشند، و اگر دوربین به همراه خبرنگاری برای مصاحبه جلوی‌شان ظاهر شد فقط بگویند: «همه چیز عالی است… لطفاً زمان پخش سریال‌های شبکه‌های یک، دو وسه را بیشتر کنید.

با سپاس» همچنین اگر از شرایط ناراضی باشند، از آنها می‌خواهند که «جمع کنند و بروند» ناراضی‌ها مدت زمان کمی وقت دارند که  جمع کنند و یک وری بروند.

و اما جوایز برنده خوشبخت:

برنده بازی می‌تواند مادام‌العمر، بدون قرعه‌کشی، خودروی داخلی ثبت‌نام کند.

 می‌تواند یک سال به صورت کاملاً رایگان در شهر قدم بزند و مجبور به پرداخت مالیات، عوارض، ورودی، خروجی و… نباشد. همچنین این اجازه را دارد برای یک روز، همه مسئولان را کلاً خاموش کند. یعنی نه‌تنها حرفی نزنند، بلکه کاری هم انجام ندهند.

البته برنده شدن در این بازی از برد در اسکوئید‌گیم هم سخت‌تر است و کسی تا به حال موفق به دریافت جایزه نشده است.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد
دکمه بازگشت به بالا