کد خبر: 0610999672
اخبار شرکت ها

روند مثبت تسهیل و‌ تسریع ایفای تعهدات ارزی

معاون وزیر و رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران در نشست کمیته اقدام ارزی ضمن قدردانی از اقدامات وزیر صمت گفت: روند اجرایی شدن مفاد مصوبه ستاد هماهنگی اقتصادی در خصوص تسهیل و تسریع ایفای تعهدات ارزی مثبت بوده و با فراهم شدن هرچه سریع‌تر زیرساخت‌ها توسط مرکز توسعه تجارت الکترونیکی شاهد افزایش سرعت بازگشت ارز حاصل از صادرات خواهیم بود.

به گزارش روابط عمومی سازمان توسعه تجارت ایران، حمید زادبوم در این نشست با ابراز قدردانی از وزیر صنعت، معدن و تجارت به خاطر پشتیبانی و پیگیری اجرایی شدن این مصوبه  اظهار داشت: فرایندهای اجرایی مصوبات ستاد هماهنگی اقتصادی با همکاری گمرک ایران‌، سازمان امور مالیاتی و بانک مرکزی ایران در حال تدوین بوده و با برگزاری جلسات متعدد کارشناسی و همچنین جلسات فوق‌العاده کمیته اقدام ارزی در این خصوص اقدام می‌شود.

مسئول کمیته اقدام ارزی افزود: تاکنون فرایند اجرایی رفع تعهدات ارزی صادرات مرزنشینان و پیله‌وران، صادرات از محل ورود موقت و انتقال کالا به مناطق آزاد و ویژه اقتصادی نهایی و ابلاغ شده و سایر موارد نیز در اسرع وقت اجرایی خواهد شد.

معاون وزیر و رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران با تأکید مجدد بر سیاست وزارت صنعت، معدن و تجارت در خصوص تسهیل و تسریع در فرایند ایفای تعهدات ارزی بیان داشت: حرکت در این مسیر، جز با همکاری تمامی بخش‌ها میسر نخواهد بود.

گفتنی است، جلسه کمیته اقدام ارزی سازمان توسعه تجارت ایران با حضور اعضا و همچنین مدعوین از سازمان مناطق آزاد و ویژه اقتصادی و معاونت صنایع وزارت صمت برگزار شد.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا