کد خبر: 290202127658
اخبار شرکت ها

رونمایی از افزایه جلوگیری کننده نفوذ گاز در سیمان حفاری

مراسم رونمایی از افزایه لاتکس حفاری با حضور دکتر محسن خجسته مهر، مدیر عامل شرکت ملی نفت ایران، مهدیا مطهری، مدیر پژوهش و فناوری شرکت ملی نفت، دکتر عظیم کلانتری اصل، رئیس پژوهشگاه صنعت نفت و همچنین دکتر مسعود اسفنده، رئیس پژوهشگاه پلیمر و پتروشیمی ایران برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه صنعت نفت، این محصول حاصل همکاری پژوهشگاه پلیمر و پتروشیمی ایران و همچنین پژوهشگاه صنعت نفت است که پس از ۲ سال کار پژوهشی به مرحله تولید نیمه صنعتی خود رسیده است.

بر اساس این گزارش، تولید آزمایشگاهی این محصول کاربردی اخیرا با موفقیت به پایان رسیده و قرار است پس از تولید نیمه صنعتی آن در مقیاس ۳ تن، در یکی از چاه های مناطق نفت خیز جنوب تست میدانی شود.

در حاشیه این مراسم، دکتر خجسته مهر، با تاکید بر اینکه نقش شرکت ملی نفت و پژوهشگاه صنعت نفت حمایت و کمک به روند اجرایی این گونه فعالیت ها است تصریح کرد: در حال حاضر ۶ هزار حلقه چاه در کشور موجود است و بخش عمده تولید، از محل نگهداشت چاه های موجود انجام می شود که این روند بسیار سریع و ارزانتر می باشد و هرچند توسعه در میادین جدید از اهمیت بالایی برخوردار است اما تمرکز اصلی بر روی نگهداشت تولید چاه می باشد.

در ادامه دکتر کلانتری اصل تاکید کرد که پژوهشگاه صنعت نفت می تواند در روند اثبات فناوری که یکی از رسالت های این مرکز تحقیقاتی است به مجموعه های دانش بنیان کمک نماید.

گفتنی است رونمایی از این محصول پرکاربرد در صنعت حفاری در حاشیه بیست و هفتمین نمایشگاه نفت تهران برگزار شد.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا